Pinnekjøtt??

*Julespire*

Glad i forumet
Kan man spise det selv om det ikke har ligget i vann i 24 timer?
Jeg MÅ ha pinnekjøtt idag..har lagt det i vann ca 08.30 og tenkte spise rundt 20 i kveld..skal det gå bra? Blir det feil smak eller noe når det er under 24 timer?[:-]

Neida, går greit det. Kan være det er litt salt, men pytt[:)]

I nødstilfelle så går det ann å droppe vannlegginga, og heller koke kjøttet.
Men jeg synes det er mye bedre når det dampes.

Dersom du har mulighet til det, så skift vann noen ganger i løpet av dagen.

Hmm...dumt det der..[:-] Jeg får bytte vann ofte og eventuelt skylle det godt kanskje?

Jeg MÅ ha det idag..skulle helst hatt det igår så det er ikke mulig å vente til i morra kjenner jeg[8D]

ORIGINAL: Lone_mor

kommer litt ann på hvordan kjøttet er. noen er mye mer salt enn andre. på nyttårsaften sist glemte jeg å vanne det ut. var nok heldig for det var ikke så salt og ble bra[:)]
dersom du bruker lunket vann trekkes saltet fortere ut og det kan holde med 12 timer[:)]

Så bra [:D] Det er Gilde, vet ikke om det er salt eller ikke..aldri lagd det selv før[8D]
Skal ta på litt lunkent vann jeg da[:)]

ORIGINAL: *Julespire*

Hmm...dumt det der..[:-] Jeg får bytte vann ofte og eventuelt skylle det godt kanskje?

Jeg MÅ ha det idag..skulle helst hatt det igår så det er ikke mulig å vente til i morra kjenner jeg[8D]

Som sagt så går det ann å koke kjøttet også, da trenger man ikke vanne det ut.
Så dersom du er redd det blir fryktelig salt, så kan du jo kanskje koke det 30-60 min, så tømme av mestedelen av vannet og la det dampe ferdig?

Hvis du kjøper gryteklart så trenger du jo ikke vanne ut.
Jeg har begynt å kjøpe det jeg, så er det bare å slenge rett oppi kjelen når jeg føler for det, så slepper jeg å planlegge i forveien når jeg vil ha det[:D]

ORIGINAL: Oline V2

ORIGINAL: *Julespire*

Som sagt så går det ann å koke kjøttet også, da trenger man ikke vanne det ut.
Så dersom du er redd det blir fryktelig salt, så kan du jo kanskje koke det 30-60 min, så tømme av mestedelen av vannet og la det dampe ferdig?

Hmm...bare det ikke blir dårlig av å koke litt[:-] litt salt gjør ikke meg noe.bare det ikke blir helt ekstremt[8D]

ORIGINAL: Lizzy_

Hvis du kjøper gryteklart så trenger du jo ikke vanne ut.
Jeg har begynt å kjøpe det jeg, så er det bare å slenge rett oppi kjelen når jeg føler for det, så slepper jeg å planlegge i forveien når jeg vil ha det[:D]

Så ikke noe gryteklart jeg[8D] de hadde noe gourmet greier, men gir ikke over 300,- for en kg[:-]

Back
Topp