Pinex vs Paracet?

Cici84

Glad i forumet
Er det noen nevneverdig forskjell på pinex og paracet?
tuppa mi fikk plutselig over 39 i feber på formiddagen i dag. Så ga jeg henne en pinex-stikkpille i 14-tida, og i 16-tida var feberen nede i 38,2. Ved leggetid kl18 var feberen derimot oppe i 39,4 igjen, så hun fikk en til for å sove på... målte henne på nytt igjen nå og nå er feberen 38,8.. synes ikke det er noe voldsomt effekt jeg.. kan jeg kanskje få bedre effekt med paracet tror dere? noen som har prøvd?
Ser ut for at det stort sett bare er feber som plager henne.. hun er periodevis veldig oppegående og periodevis litt sutrete og daff.. (vil tro det kommer av at feberen muligens går litt opp og ned..) Mulig man bare skal kontakte lege i morgen om det ikke blir bedre.. så har man alt på den sikre siden [:)]

Begge har virkestoffet paracetamol i seg, som man bruker for å få ned feber[:)]

ORIGINAL: millafjong

Paracet og pinex har samme virkestoff[:)] Da gutten min hadde feber i forige uke og jeg ikke fikk feberen ned med pinex (hadde 39.9 i feber og gikk ned til 39.8 med pinex) kontaktet jeg lege og spurte om jeg kunne gi flytende ibux i tillegg til pinexen og fikk til svar at det kunne jeg. Da gikk feberen ned[:)] men jeg ville ringt legen i morgen hvis jeg var deg[:)]

ja, jeg også mente pinex og paracet skulle virke likedan. Men synes bare det var så rart at virkningen varte så kort tid..
Men.. etter en "god" natts søvn, så virker hun bedre i dag.. tempen er kun på 37,8 nå, så vi håper den holder seg der eller går enda mere ned i løpet av dagen [:)] Hvis ikke blir det nok en telefon til legevakt for sikkerhets skyld hvis pinex-en ikke biter nevneverdig på i dag heller hvis feberen skulle bli høy igjen.

Nett sånn var Lukas no når han hadde 3 dagersfeber. følte feber gjekk veldigt fort opp etter at han hadde fått stikkpille. Men er jo ikkje sikkert det er det Sandra har men. Me brukte paracet.

Håpe ho blir bedre utover dagen [:D] 

pinex er synomprodukt det vil si at har nesten samme virkestoffer som paracet.. pinex er billige en paracet

ORIGINAL: Living

Nett sånn var Lukas no når han hadde 3 dagersfeber. følte feber gjekk veldigt fort opp etter at han hadde fått stikkpille. Men er jo ikkje sikkert det er det Sandra har men. Me brukte paracet.

Håpe ho blir bedre utover dagen [:D] 

Tempen har vært på ca 37,5 hele dagen i dag.. skal sjekke igjen når hun legger seg.. så ser egentlig ut for at hun begynner å komme seg nå. Er litt slapp og trøttere enn vanlig fortsatt, men ikke kokvarm heldigvis selv om hun er litt varmere enn hun er til vanlig. Så vet ikke jeg nei hva det kan ha vært [:)]

Har vært å fått tak i flytende paracet nå da, de hadde ikke stikkpiller. Så kommer feberen tilbake skal jeg prøve den medisinen istedetfor, så får vi se. Men hun på apoteket mente det ikke skulle ha noe å si om hun fikk pinex eller paracet, for det var jo samme virkestoff [:)] men vi får nå teste og se allikevel.

ORIGINAL: SalaPalmer

Hvor mange mg er det da?
Her gav vi henne 60mg paracet stikkpille (det var det vi hadde) da hun var 9 mnd, og virkningnen varte kun et par timer. 60mg er beregnet på de aller minste, og nå anbefales 125 mg. Vi kjøpte det og da varte virkningen lenger, så det kan jo være at styrken på "tabletten" er for svak i forhold til kroppsvekten. Se i såfall etter vekt/dosering bak på pakken. Normalt kan man jo bare ta to tabletter i stedet for en, men med stikkpiller er det kanskje ikke like gunstig [8D]

Vi ga henne 125mg ja. Er jo den som egentlig er anbefalt i forhold til vekt på henne så. Men nå fikk vi tak i paracet mixtur som vi skal prøve hvis den høye feberen blusser opp igjen. Kan hende kroppen tar opp det bedre enn stikkpiller [:)]

Jeg ble jo litt bekymra i går når jeg så at den ikke hadde virkning lengre enn et par timer.. og når man ikke bør gi mer enn 3 i døgnet så jeg for meg at det der kom til å bli tussi utover natta og morgenen i dag.. men heldigvis har vi sluppet å gi mere medisin enn så lenge. Liker ikke å stappe henne full av det heller.. så er kjempeglad for at hun foreløpig ser ut for å være på bedringens vei [:D]

Back
Topp