Pinex\ Paracet?

AngeLine

Gift med forumet
Hei! Jeg bare lurte på noe ang smertestillende, noen sa at man ikke kunne ta paracet de siste 3 mnd av svangerskapet, men jeg har tatt pinex. Det står ikke noe om det på pakkevedlegget heller. Noen som vet? [:)]

Paracet kan du ta men ikke ibux eller lignende

Så sent ut i svangerskapet som det jeg er også?

Jada, det går bra! Men hold deg til Paracet eller Pinex! ikke ta ibux eller paralgin forte.

ORIGINAL: AngeLine

Så sent ut i svangerskapet som det jeg er også?

Paracet er alltid greit.. Jeg fikk beskjed av legen at jeg kunne ta 8 om dagen! (jeg har masse nerver i klem da) Han sa at det var forsket så mye på paracet og at det var helt ufarlig for fosteret..

okei, tusen takk for svar jenter [;)] Er litt småsyk i dag, vondt i halsen, kvalm og har en dundrende hodepine i tillegg.. jada jada, syyyte [:(] hehe, nei... får krype opp i sofakroken med sambo så blir jeg nok bedre [:D] Takk igjen

jeg spørte legen min om hva jeg kunne bruke vis jeg fikk vondt i hode ell noe sånt. han sa da at jeg som gikk gravid ikke fikk bruke det da det påvirker fostre veldig. han sa at den kan få skader av å bruke det. men vis jeg virkeligen måtte bruke det. måtte det være veldig prikært sa han.. fostret tar til seg medesinen først som er mye høyere dose en det du får. samt fostre har medesinen i seg over lang tid. dette ble jeg fortalt av legen.....

Det er sant at fosteret tar til seg den medisinen moren tar, men hvis mor ikke har det bra så har ikke fosteret det bra heller!! så jeg tror litt på det å få bort en hodepine med paracet ikke skader fosteret! Alt med måte! Kan jo heller prøve å drøye litt lenger mellom hver paracet istedenfor!
10 leger er 10 svar....

Paracet er trygt å bruke gjennom hele svangerskapet.... Det vet jeg som sliter med kronisk hodepine, har hodepine minst fire dager hver uke.

Back
Topp