Piller

Freya

Elsker forumet
Hvilke tilskudd tar du? Evt har tenkt å ta? :)

Selvfølgelig Folsyre.

Men jeg tenkte å ta Omega - 3 (6 tabletter - max dose for gravide), d-vitaminer, multivitaminer (vet ikke hvilket tpe enda..) og kanskje jern innimellom. Jeg hadde lavt jern sist gang og slet med svimmelhet og anpustenhet.
 
Nå tar jeg litt tilskudd også fordi jeg spiser et lavkarbokosthold, men jeg tar folsyre, møllers dobbel og magnesium :)

Et lite obs til dere som er plaga med kramper i kroppen, leggkramper etc - magnesium er redninga! :)
 
Argi+, folat og fortsatt litt wildyam :)
 
Bare spør jeg: når man ikke har påviste mangler av noe, behøver man da ta noe annet enn folsyre? Tok kun det sist gang også for er så dårlig på å svelge tabletter.
 
Jeg tar folsyre, omega 3 tablett, multivitaminer og tran, som oftest :) tok også dette før jeg ble gravid, utenom folsyre da!
 
Bare spør jeg: når man ikke har påviste mangler av noe, behøver man da ta noe annet enn folsyre? Tok kun det sist gang også for er så dårlig på å svelge tabletter.
Med mindre du får i det nok av det du trenger via kostholdet, så er omega 3 en av de tingene som er viktig å få i seg ekstra når man er gravid :)
Har ikke linken her nå, men det er litt man bør ha litt ekstra tilskudd av når man er gravid, fordi barnet trekker av dine lagre :)
 
Tar folsyre daglig og litt jern når jeg husker det. Ellers håper jeg kostholdet mitt dekker det meste.

Bør nok kjøpe meg tran :p
 
Omega 3, multivitamin for gravid og ammende, d-vitaminer, C-vitaminer, probiotika og aloe vera :)

Jeg har alltid tatt mye tilskudd, så dette er ikke noe jeg Jar begynt med nå altså.
 
Hvorfor ikke argi?
Hvorfor kan jeg ikke svare dirkete på annet enn at produktet ikke er blitt forsket nok på i forhold til graviditet og at det er eneste produktet vi selger som øverste hold sier at gravide ikke skal ta! Mulig det kan gå fint, men med så usikkerhet så ville jeg latt det være til etter ammeslutt. Jeg sluttet på det etter el for sikkerhetsskyld.
 
Hvorfor kan jeg ikke svare dirkete på annet enn at produktet ikke er blitt forsket nok på i forhold til graviditet og at det er eneste produktet vi selger som øverste hold sier at gravide ikke skal ta! Mulig det kan gå fint, men med så usikkerhet så ville jeg latt det være til etter ammeslutt. Jeg sluttet på det etter el for sikkerhetsskyld.

Det er vel l-argininen de er bekymret for da siden resten bare er b og c vitaminer. Riktig at det ikke er forsket nok på det men tendensene viser jo at det har positive innvirkninger på et svangerskap så tror jeg tar sjansen ;)

Men skal ikke ta det mens jeg ammer nei.
Viste ikke at man ikke skille gjøre det når jeg ammet lille og hun reagerte skikkelig stakkar!
 
Det er vel l-argininen de er bekymret for da siden resten bare er b og c vitaminer. Riktig at det ikke er forsket nok på det men tendensene viser jo at det har positive innvirkninger på et svangerskap så tror jeg tar sjansen ;)

Men skal ikke ta det mens jeg ammer nei.
Viste ikke at man ikke skille gjøre det når jeg ammet lille og hun reagerte skikkelig stakkar!

Ja er nok l-argenine. Siden dem ikke anbefaler det fra ekspertene så dropper jeg det jeg da. Men håper det går bra for deg da :) lykke til.
 
Back
Topp