Pilates & Svangerskap?

Super

Elsker forumet
Hei dere!

Alle sier at Yoga er bra for gravide, men jeg har også hørt at Pilates skal være bra. Men jeg er litt usikker.. Har gått på pilates kurs og en del gruppetimer etterpå. Føler egentlig at Pilates er en tung trening for bekkenmuskler, magemuskler og rygg. Har også lest at man skal unngå mageøvelser.. Jeg sitter igjen med et stort spørsmålstegn.. Legen min sa rett ut at han har ikke peiling. Men med "ingenting kan vel være så farlig vel" - holdning (som jeg syns er ubehagelig når det er så mange advarsler rundt)..

Det jeg hadde glede av når jeg trente, er svømming, jogging og pilates. Greit nok svømming er tingen visst nok, men har hørt mye advarsler mot jogging. Er det virkelig farlig å jogge lett? Er Pilates virkelig "lov"?

legen sa til meg idag at når det gjaldt trening og sex kunne jeg gjøre akkurat som jeg ville.... så bare tren ivei.... pilates er veldig bra trening når man er gravid, det er bra for bekkenet [:)]

Forstyrrende 50% / 50% svar..

Man trenger i utg pkt ikke magen, men bekkenmusklene (dvs under magen og bak på ryggen).. Men det er klart magen er også med på et vis. Er det noen flere som vil stemme for eller mot? [8D]

Jeg vil nå tro at å trene bekkenet, er bare positivt jeg.. Men hva som stemmer og ikke, vet jeg dessverre ikke.. Å trene og jogge er slett ikke farlig, men man skal jo ikke ta for hardt i..
Å trene magen er vel ikke så veldig bra, med tanke på at musklene deler seg og sånn, som sagt jeg vet ikke.. Men så lenge du ikke føler ubehag og får vondt, så vil jeg tro at det bare er å sette i gang.. [:)]

Pilates er kjempebra trening, gjorde en del sånn før.
Det jeg har hørt, er at man kan ta vanlige situps frem til uke 13, ellerno.
Så du kan nok trene magen enda.
Det som kan være litt dumt, er at gravide blir overtøyelige i leddene, så man skal passe seg. Ville hørt med noen som hadde peiling.
Jeg skal få lagt opp et eget gravid-treningsopplegg, er så lei av det gamle, og de sa de hadde ei som hadde ekstra-utdanning ang gravide og trening [:)]

Hm.. nå har jeg bare trent Pilates 1 gang. Men syntes det var så hardt, så jeg holdt meg heller til yogaen.
Personlig ville jeg ikke trent Pilates som gravid, nettopp pga det er så intensiv trening.. Yoga er jo litt roligere bevegelser..

ORIGINAL: BAcer med spire

Hm.. nå har jeg bare trent Pilates 1 gang. Men syntes det var så hardt, så jeg holdt meg heller til yogaen.
Personlig ville jeg ikke trent Pilates som gravid, nettopp pga det er så intensiv trening.. Yoga er jo litt roligere bevegelser..

Jøss, har opplevd yoga som mer fysisk tungt enn pilates . Kanskje fordi jeg er veldig svak i overkroppen, men har god kontroll over ryggen og mage.. Jeg tror egentlig at jeg bare melder meg på en time også kjenner det litt på kroppen. Da har jeg noe mer å gå ut fra :-)

Toneany, kan du kanskje nevne det for "ho flinke med erfaring med trening og gravide" om ho har hørt noe om pilates? [:D]

ORIGINAL: trusa

Jeg har hørt at pilates ikke er anbefalt gravide fordi de fleste øvelsene tar jo utgangspunkt i magen og man skal ikke trene den under svangerskapet.

haha! herlig bilde av trusa di:-)

ORIGINAL: Super

Hei dere!

Alle sier at Yoga er bra for gravide, men jeg har også hørt at Pilates skal være bra. Men jeg er litt usikker.. Har gått på pilates kurs og en del gruppetimer etterpå. Føler egentlig at Pilates er en tung trening for bekkenmuskler, magemuskler og rygg. Har også lest at man skal unngå mageøvelser.. Jeg sitter igjen med et stort spørsmålstegn.. Legen min sa rett ut at han har ikke peiling. Men med "ingenting kan vel være så farlig vel" - holdning (som jeg syns er ubehagelig når det er så mange advarsler rundt)..

Det jeg hadde glede av når jeg trente, er svømming, jogging og pilates. Greit nok svømming er tingen visst nok, men har hørt mye advarsler mot jogging. Er det virkelig farlig å jogge lett? Er Pilates virkelig "lov"?

pilates  og yoga skal hver brad for gravide også svømming. Det er jo mye holdning og styre man holder på med på pilates, og det går ikke i en bonngass tempo, men uansett hva trening er styr jeg det går fint utenom boksing og slike ting der man kan få slap eller noe i magen.

Back
Topp