løgndetektoren
Glad i forumet
hva er best??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: tone86
Alle tester av vinterdekk jeg har sett i høst kommer PIGGDEKK ut best uansett underlag!! [:)]
ORIGINAL: Dollface
Alle tester av vinterdekk jeg har sett i høst kommer PIGGDEKK ut best uansett underlag!! [:)]
har du lest det siste motor? [8|]
http://www.naf.no/Forbrukertester/Dekk/Dekktester/Vinterdekktest-2010/
Mens dekkene er nye, har piggdekket en klar fordel på is med både kortere bremsestrekning og bedre sidegrep. På snø er det uavgjort, litt avhengig av merke og modell. Når dekkene er slitt slik at det er seks millimeter igjen av dekket, har det skjedde en tydelig forandring. Det piggfrie dekket har kortere bremsestrekning på is enn piggdekket. Dette inntrykket forsterker seg når dekkene er slitt ned til tre millimeter. Et nytt piggdekk bruker rundt 55 meter på å stoppe fra 50 km/t på is. Vårt piggfrie dekk med tre millimeter mønster igjen, bruker 90,7 meter, mens piggdekket som er slitt like mye bruker 97,4.
De piggfrie er bedre enn piggdekkene også under bremsing og framkommelighet på snø, pluss i snøslaps.
ORIGINAL: Dollface
har du lest det siste motor? [8|]
http://www.naf.no/Forbrukertester/Dekk/Dekktester/Vinterdekktest-2010/
Mens dekkene er nye, har piggdekket en klar fordel på is med både kortere bremsestrekning og bedre sidegrep. På snø er det uavgjort, litt avhengig av merke og modell. Når dekkene er slitt slik at det er seks millimeter igjen av dekket, har det skjedde en tydelig forandring. Det piggfrie dekket har kortere bremsestrekning på is enn piggdekket. Dette inntrykket forsterker seg når dekkene er slitt ned til tre millimeter. Et nytt piggdekk bruker rundt 55 meter på å stoppe fra 50 km/t på is. Vårt piggfrie dekk med tre millimeter mønster igjen, bruker 90,7 meter, mens piggdekket som er slitt like mye bruker 97,4.
De piggfrie er bedre enn piggdekkene også under bremsing og framkommelighet på snø, pluss i snøslaps.
Dette burde jo være fra ca samme test??
http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=573054
"Årets store test av vinterdekk er tilgjengelig på Aftonbladets betaltjeneste. Neste uke lanserer den norske rettighetshaveren til testen - NAF-bladet Motor - den samme testen i Norge. Testen kan du også lese i VG og på VG Nett.
I årets dekktest plasserer ti piggdekk seg foran det beste piggfrie dekket i sammenlagtlisten."
ORIGINAL: Rimpro
har alltid kjørt på piggfritt.. (piggfritt hele året..)
men nå har jeg kjøpt meg ny bil, å der var det to sett hjul ja.. sommerdekk og piggdekk..
så får vi se om jeg blir noe happy med å bytte dekk 2 ganger i året, eller om jeg går for nye dekk.... (piggfritt) :P
har kjørt piggfritt over hardangervidda i februar.. no problemo :P men så hadde jeg Nissan og da.. :P