Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Piggfritt uansett.
Piggdekk burde hatt MYE høyere avgifter, svært få trenger de. De sliter ekstremt med asfalt, og er ikke miljøvennlig på en plass. Typ 1000 kroner måneden for piggdekk, da snakker vi.
Jeg hadde da valgt pigg! Da har du allsidige dekk som funker godt på de veiene du beskriver! Eller legg litt penger i d, og kjøpt goooode piggfrie dekk! Vi kjører med gode piggfrie dekk, de funker på alle fører![]()
Også på bratte, svingete veier hvor det er speilblank is?
Hvilket fjell kjører du på lurer jeg på da? For fjellene jeg kjøre på pleier alltid å ha vinterføre og der er piggfritt best uten tvil.
Jeg kjører med piggfritt til fjell, bratte svingete veier og kjører også på speil blank is.
Jeg har aldri kjørt ut av veien, alltid fått stoppet bilen, og bakkene kommer vi oss opp uten problem. Derimot kjører både buss, lastebiler og personbiler ut i bakkene jeg kommer opp. Klart det har noe med dekkene [emoji4]
Vi kjører Nokian hakkapeliitta dekk, det koster litt men er hvert hver krone
Pigg er kun gode på ren is, ellers er de ikke bra på vinterføret. Her jeg bor nå er det slutt på vinterføret, er som regel underkjølt regn.
Salt på veiene er ikke bra, enig med deg der. Men salt må til på slik føre vi har her jeg bor.
Jeg vil prøve pigg neste gang, fordi jeg innbiller meg at det vil være bedre på ren is, min mann mener det er helt unødvendig [emoji38]
Fra bygda og opp til fjellet er det gjerne is her. På fjellet er det fint snøføre. En kollega av meg bytta akkurat fra piggfritt til pigg, og er veldig fornøyd med det. Jeg har samme dekk som deg, med pigghar aldri kjørt ut jeg heller, selv om jeg nesten alltid har hatt piggdekk
de som kjører ut her har stort sett piggfrie, så jeg regner med at det har noe med kjøringa til folk å gjøre.