Piercing og fødsel..

StineH

Elsker forumet
God formiddag alle dere søte damer der ute!

Jeg har tenkt litt på en ting, og det er det at i brevet fra sykehuset så står det at ALLE piercinger må fjernes før fødselen. Og helst en mnd i forveien.

Nå har det seg slik at jeg har hull i ørene (disse har jeg hatt lenge, og de gror jo ikke), men så har jeg også i nesa, overleppa og tunga, og DISSE gror jo om jeg fjerner smykket.

Det er ikke så veldig farlig med den i nesa, jeg begynner å bli litt for gammel for det uansett. MEN den i overleppa og den i tunga er jeg veldig glad i, og har brukt endel penger på de - Så er det noen som har noen gode tips for hva jeg kan gjøre for å komme meg gjennom fødsel og sykehusopphold uten å måtte la disse hullene gro?

Jaadaaa, jeg er helt fullstendig klar over at det er bagateller i forhold til det å bli mamma, men jeg er glad i piercingene mine.. :)
 
keffår gror di?
om du har hatt di ei stund ska di jo ikke gro igjen?

eg har i navlen men d gror ikke igjen. :o)
har tatt ut då, jore d på ordinær ul då eg ikke får han den i då :p men komme t å stappa den i etter første dysj på sykehuset ;)
 
Jeg har piercing i nesa og ørene , hadde det under forrige fødsel og. Kommer ikke til å fjerne noe som helst, har ikke fått beskjed om det heller.
 
Har ikke fått beskjed om å fherne piercing og heller ikke kommer jeg til å gjøre det.
Gjorde det ikke sist så hvorfor nå liksom.
 
Det var bare det at det stod i brevet jeg fikk fra kvinneklinikken på Haukeland at alle piercinger skulle fjernes, dette pga smitterisiko osv.
Den i tunga gror veldig fort igjen, selv om jeg har hatt den i over 5 år. Mistet smykket her for en stund siden, og måtte gå uten i nesten ett døgn. Da jeg skulle ta inni et nytt smykke kjente jeg tydelig motstand, og det var ikke behagelig. Og det var mindre enn 24 timer! =/

Den i overleppa har jeg ikke hatt ute siden jeg fikk den for 4 år siden, så jeg aner ikke hvordan det vil gå med den. Men såvidt jeg har forstått så vil denne også begynne å lukke seg, da det er forskjell på huden der og f.eks i ørene. 

Men du mener altså at den i navlen ikke gror på så lang tid? I så fall burde jeg jo ikke bekymre meg. Utenom for den i tunga, den gror rimelig fort, og er jo selvfølgelig den jeg er mest knyttet til.
 
kansje de mener piercing på spesielle steder?? fålk har jo piercinger alle mulige steder!
selv har jeg i navlen, men kommer ikke til å fjerne den!
 
Hørte aldri noe om piercinger da jeg fødte sist..

Men, da jeg hadde piercinger i underleppa, så grudde de ikke igjen med det første. Så du ikke visste helt med den i overleppa. Så deen tror jeg kan gå bra :-)
 
Det er nok med tanke på hygiene på fødestua, men spesielt hvis fødselen utvikler seg slik at det ender i keisersnitt. På operasjonsstua vil en ikke ha piercing både med tanke på hygiene, men mest pga at en bruker elektrisitet til å stoppe små blødninger. En kan ikke bruke det hvis den som opereres har innesittende piercing.
 
Tusen takk for supre svar, da fjerner jeg de utvendige før jeg reiser for å bli mamma. Så får den i tunga bare bli der. Den fjerner jeg jo lett som bare det om det skulle bli til keisersnitt, og ellers er den jo ikke i veien.
Selv om jeg har en snikende følelse av at noen strenge jordmødre kan få meg til å fjerne den med en gang jeg er på vei inn der.

Vi får ta det som det kommer!

Jeg gleder meg til fødselen! :D
 
Jeg har i tunga, men kommer ikke til å ta den ut nå.. måtte fjerne den sist da jeg tok ks, men gjorde ikke det før jeg kom inn på sykehuset da jeg skulle gjøre meg klar. Satt den inn igjen da jeg hadde komme meg på beina igjen :o)
 
Jeg har piercing i tunga og ørene, hadde i navlen.. men jeg tok ingenting ut sist jeg fødte, så jeg kommer ikke til å gjøre det denne gangen heller.  
__________________________________________
** Sladrer med moto **


Ticker id: PJa0

Ticker id: f9k1

Ticker id: XOL6
 
Back
Topp