Piercing og epidural?

Lilleprins2011

Forelsket i forumet
Jeg var hos jordmor i dag og fikk beskjed om at jeg måtte fjerne piercingen i øyenbrynet før fødsel hvis jeg ønsket epidural. Noen fler som har hørt det? Skjønner ikke sammenhengen med piercing i øyenbrynet og epidural liksom?

Ingen som spurte om jeg hadde noen piercinger før de satt epiduralen..
Så aldri hørt om..

Mulig det er noe sammenheng. Det vet jeg ikke så tør ikke si noe på det.

Men jeg fikk epidural med førstemann og da hadde jeg piercing i navlen jeg. Og tattis i korsryggen også forøvrig.
Skulle egentlig hatt epidural denne gangen også, men rakk det ikke. Og jeg har fremdeles i navlen pluss tunga. Og jeg fikk aldri høre noe om at jeg måtte ta de ut pga epiduralen.

Mulig det praktiseres forskjellig fra sykehus til sykehus? Aner ikke[&:]

Haha..har jeg aldri hørt om og hvorfor i alle dager må den fjernes for det? Skjønner det om du skal i narkose men folk føder jo med både øredobber og div de..[:-]

Jeg har piercing i tunga, og fikk epidural<3
Jeg sku egentlig fjerne den, itilfelle jeg måtte under kniven, men jeg viste dem åssen de fjerna den itilfelle,også hadde jeg greid det selv om det sku skje no[:)] så da gikk det bra

ikke før epudral nei,men jeg måtte fjerne alle smykker og piercinger tilfelle det ble haste ks visstnok..

Jeg syns jo det var veldig rart når hun sa det, men jeg er ikke fornøyd med jordmor da, hun er meget spesiell.

Hadde ringt sykehuset å spurt jeg bare[:)]

fødte med både smykker og piercing i tunga jeg, ingen som sa noe om det... selv om jeg fikk epidural....

Det praktiseres litt forskjellig fra sykehus til sykehus, noen vil vite om alle piercingene på forhånd, andre krever at du tar de ut i tilfelle ting kan utarte seg til at de må bruke hjertestarter på deg. (man kan visst få brannsår der man har piercing og så ledes strømmen mot metallet eller noe slike greier....)

Er jo bare ett lite døgn som regel at man må ha piercingen ute, så ser ikke noe problem i å ta den ut selv. Værre om de må skynde seg å ta den ut og klipper hele piercingen i stykker med tang....

Back
Topp