Piercing i tunga?

Snooki

Bosatt på Babyverden
Januarskatter 2015
Hvor lenge gjør det ondt?
Tok i går kl.16 å var så lur at jeg ikke spiste noe mat i går, å i går kveld hadde jeg ikke sjans å få i meg noe..
Dagen i dag er nesten verre, tunga er så hoven å fått sår på sidene etter at tunga har blitt trykt mot tennene i natt :(  SMERTE! Pluss det er veldig smertefult bare det å svelge ned drikke!
Når kan jeg forvente meg at jeg kan spise mat igjen?

Masse isbiter!!! Det hjalp meg!
Jeg klarte å spise pizza 2. dagen, men levde på suppe 1 dagen!

isbiter, slush, yoghurt, pannekaker, grøt og suppe selvsagt ^^ bare husk å skyll munnen ofte :P husker veldig godt at jeg var utrolig hoven den første uken :P så levde på "myk" mat :P

Jeg tygde isbiter fra jeg gikk ut og hele tiden mens jeg var våken de første 2 dagene og hadde litt hevelse andre dagen bare og kunne spise omtrent det jeg ville fra start

Det tok noen dager før hevelsen gikk ned til meg, spesielt siden jeg røyka da. Kan ta lengre tid om du røyker.
Levde noen dager på yoghurt, lunken suppe, og myk mat. Spiste mye is, da det hjelper en del mot både ømhet og hevelse.

Tunga mi var hoven i 2 mnd, men så hadde hun sama som tok den på meg klart å treffe begge musklene på en eller annen måte. MÅtte bytte til plastikk-stang og da gikk det over.  Men det skal jo sies at jeg fikk 40 i feber og infeksjon dagen etterpå jeg tok den også da :S

Jeg ar bare hoven i ett par timer etter den var tatt, men spiste "myk mat" som folk over her har skrevet, for sikkerhets skyld.

Og så er det viktig at du skyller munnen ofte når du har spist :)

Anbefaler slush fremfor isbiter..

Jeg hadde ikke vondt i heletatt, kunne byttet stang etter 2-3 dager siden den ble i overkant lang for prating, men ventet i 2 uker for sikkerhets skyld. Så jeg var heldig :-)

Tunga mi var vel hoven 2 dager som det var ille også gikk den gradvis ned. kaldt å drikke og isbiter var vel det jeg tok den gangen.

Isbiter får jeg ikke inn i munnen engang, drit ondt når den kommer bort kula..
Åsså har jeg prøvd saftis, men det er også ondt, siden jeg må svelge mye :S
Ingenting hjelper å jeg har ikke spist siden mandagskveld :/
Fått i meg bittelitt drikkeyoughurt i dag bare, å syns smerten er like ille som i går!

Regnes dette som dag 2, når jeg tok hullet i går?
Sies det at dag 3 er mye bedre, sånn at man kan spise?

Hvis ikke du blir bedre så må du dra tilbake eller til legen. Høres jo nesten ut som infeksjon.

Prøv å knus isbiter og ha i munnen. Fikk du ikke med renseskjema og sånn fra piercingstudioet?  Der skal det jo stå om hva du kan forvente.

kunne spise hamburgere etter dag 2... dag 1 drakk jeg kun milkshake og masse isbiter.. det skal jo gjøre litt vondt da du har jo nettopp tatt hull gjennom tunge med en ukjent gjenstand.. kanskje tunga de må bli litt vant og la såret gro ordentlig.. SKYLL MASSE RENS MASSE

Om du ikke fikk med renseregime så legger jeg ved et her:

Det er veldig viktig at du minsker til et minimum inntaket av varme drikker, krydret mat, tobakk, alkohol og alt annet som kan irritere din munn under helingstiden, spesielt den første uken.

Etter at din piercing er utført:
Sug forsiktig på isbiter for å minske og forebygge hevelse helst i 48 timer.

Gå til anskaffelse av:
CORSODYL MUNNSKYLLEVÆSKE eller LISTERINE MUNNSKYLLEVANN (apotek)

Unngå:
Dype kyss, oralsex eller andre ting som kan påvirke piercingen negativt i helingstiden.

Helingstid: Ca. 6 uker

Slik rengjør du din piercing 1-2 ganger pr. dag:
1. Skyll med vann i 30-60 sek. etter inntak av mat, drikke, røyk etc.
2. Bruk Corsodyl munnskyllevæske 2 ganger daglig, følg instruksjonene på flasken.
OBS! Ikke hopp over dette trinnet! Du kan skylle med vann etter å ha brukt Corsodyl.

Etter 4-6 uker kan du bytte til en barbell som passer din piercing. Vask hendene godt før du sjekker at kulen er godt nok tilskrudd og ikke har skrudd seg opp. Gjør dette gjerne 1-2 ganger pr. dag.

For å hjelpe kroppen din til å bekjempe infeksjoner og hurtigere helbrede seg selv, spis en næringsrik kost og en form for vitamintilskudd (som inneholder zink) + C vitamin. Dette gjelder i tillegg til mat og frukt som du spiser til vanlig. De som følger behandlingsplanen og spiser vitamintilskudd får sjelden eller aldri noen problemer.

Stikk innom studioet hos oss om ca. 2 uker, så vi kan se at det leges som det skal.

Skulle du få problemer, ta aldri ut ringen uten å kontakte oss først.

Hadde vondt i ei uke eller noe sånt. Er 9 år siden jeg tok den så husker nesten ikke! =P

Det tok 6 uker før tunga var normal igjen. Det er også det jeg ble fortalt da jeg tok den for 11 år siden.

Back
Topp