Piercing i navlen

maays91

Andre møte med forumet
Jeg har hatt piercing i navlen siden jeg var 13år, blir i år 21 og er gravid i uke 12 på søndag. Når er det "normalt" å ta ut piercing i navlen?

Jeg tok den ut når det begynte å bli ubehagelig. Satte den inn igjen 4-5 dager etter fødsel. Gikk fint å gå flere mnd uten at det grodde igjen. 

Jeg fjernet den på ultralyden i uke 18, fordi den var i veien. Jeg kunne hatt den hele svangerskapet om jeg ville på grunn av hvordan magen min var, men det er ikke en sjanse som er nødvendig å ta. Hull i navlen pleier å trekke seg sammen ganske kjapt, jeg har hatt min i ti år, og den trekker seg sammen på et par dager. Etter en uke var det ikke mulig å få den i igjen (testet bare for gøy, jeg savner den ikke videre mye). Men igjen, alt er individuelt. Det kan hende din ikke gror så kjapt, men det kan og hende den ikke gror i det hele tatt. For å være på den sikre siden ville jeg bare tatt den ut med en gang, for vi vet ingenting om hvordan du vil vokse, hvordan hullet gror. Og det er bedre å ta ut smykket uten at piercingen er irritert enn å risikere å kapsle inn en mulige infeksjon på grunn av irritasjonen. Du velger helt selv hva du vil risikere, it's your body.

Jeg tok den ut da magehuden begynte å bli så stram at jeg kunne tydelig se hele stanga til piercingen gjennom huden. :p Satte den i da vi kom hjem fra sykehuset, null problem selv etter et par måneder (mener jeg at det var) uten piercingen i. 

Hull gror ikke hos meg så jeg bare tok den ut da jeg begynte å få mage i første graviditet. Følte at meg+piercing ikke helt hørte sammen etter det så jeg lot den bare bli i skapet, men et halvt år etter fødsel skulle vi ta noen stilige bilder og det ville se bedre ut med piercing enn gammelt hull så jeg satte den inn igjen en stund. Litt stramt men hullet var like "helt" så det var null problem.

Kommer litt ann på hvor svær du er det :)
Jeg måtte ta den ut i 7 mnd for da stramma den litt.

men med nr 2 hadde jeg den gjennom hele svangerskapet.

Back
Topp