Pica?

Solo super

Elsker forumet
VIP
Noen som har fått helt sinn syke lyster?

Hos meg var det først cherry tomater og så ble det appelsiner og nå er det sitroner.Men jeg har bare dilla i de to forrige svangerskapene var jeg helt desperat etter is biter og knust is vann.Jeg klikka og begynte nesten å grine hvis det var tomt :)

Må bare legge til at jeg kjenner hadde lyst til å sleike på et hus nedi gata hvor vi bodde da.Det var ny malt,gult og fint.Hun måtte virkelig ta seg sammen for å ikke gå inn å "ta en sleik"

Frukter Sjokolade Curry
Is Oster Krydret ma
Grønnsaker Melkeprodukter Peanøttsmør
Isbiter Smultringer Pastiller
Salt eller surt godteri Lakris Tyggegummi
Kaker Hockeypulver Tannkrem
Gatekjøkkenmat Jordbær Sylteagurk
Her er en liste over det som er normalt å få dilla på :)

Ja, jeg har pica. Hadde det med nr. 2 også og har fått det på samme tingen nå med nr 3. Med første hadde jeg ikke dette.
For meg er det du ramser opp "diller" på ting. Det er mat og ikke farlig/rart å spise slike ting.
Pica er mer andre ting som ikke er normalt å spise (murpuss, småstein, jord, papir osv). Jordmor mener at jeg har en mangel på noe. Ikke vet jeg. Forrige gang gikk det over med en gang ungen var ute.

Nei, ingen pica her heldigvis.
Jeg har også hørt at pica er lyster som ikke er normale. Sleike et gult hus er ikke normalt... Haha.. Samme med murpuss osv... :)

Nei, ingen pica her heldigvis.
Jeg har også hørt at pica er lyster som ikke er normale. Sleike et gult hus er ikke normalt... Haha.. Samme med murpuss osv... :)

Stemmer det. Man kan få det om man ikke er gravid også.
Heldigvis har jeg ingen sånne lyster foreløpig.
Men da jeg var liten elska jeg å tygge på de små skoa til my little pony :p

Skulle vel bare mangle. :p Jeg har det. Forrige svangerskapet var det tipex. Denne gang er d neglelakk. Så. Juhu.

Ja, jeg har pica. Hadde det med nr. 2 også og har fått det på samme tingen nå med nr 3. Med første hadde jeg ikke dette.
For meg er det du ramser opp "diller" på ting. Det er mat og ikke farlig/rart å spise slike ting.
Pica er mer andre ting som ikke er normalt å spise (murpuss, småstein, jord, papir osv). Jordmor mener at jeg har en mangel på noe. Ikke vet jeg. Forrige gang gikk det over med en gang ungen var ute.
Jeg skrev at jeg har bare dilla ;) Ikke pica.... lurte på om noen hadde det!

Min beste mor lå visst på alle fire foran ovnen å spiste Kull biter,og de måtte ha et sps.utseende og form.Hun visste akkurat når de var nok brendt ;)

Back
Topp