Phu! Barneselskap...

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Jeg har bare en ting å si, og det er at jeg er utrolig glad det er over for denne gang!
:p

Har dere hatt vellykkede feiringer av de herlige 4-åringene?
 
Gratulerer så mye med dagen til Theodor :) Var det idag han fylte?

Her hadde vi en fin feiring, og det gikk egentlig rolig for seg. Det ble 7 jenter (guttene kom ikke), og de lekte så fint hele tiden :)

Men er jo mye styr med forberedelser og sånn. Vi hadde mamma her til å ta seg av *Eveline under barnebursdagen da, og det var deilig. Så kunne mannen og jeg konsentrere oss om gjestene :)

Hadde barna med seg foreldre? Her hadde alle det, og det var egentlig veldig koselig å få pratet med mammene også :)
 
Han fylte på søndag og vi fikk unnagjort familiefeiringen da =)
I dag kom 9 4-åringer fra barnehagen og fy a`meg for et tempo!
De er en kjempefin 08-gruppe (pluss ei januar 09-jente som teodor leker mye med) som har invitert hverandre gjennom året og de er veldig trygge på hverandre og kjenner hverandre godt.
Og dermed IKKE redde for å si fra til hverandre :p
To foreldre ble igjen. Jeg hadde egentlig trodd at flere ble igjen da vi har vært en god gjeng mødre i hver av de andre bursdagene. Men det gjorde jo ikke noe. Har snakket masse med dem før og blitt godt kjent gjennom de bursdagene.
MEN; jeg ble jo alene fra tirsdagen av og jeg var jammen meg heldig som fikk mamma til å komme og hjelpe meg! Uten hun hadde det ikke gått. Og selvsagt - de to foreldrene som ble igjen var også til god hjelp!
Mamma tok Lillebror store deler av tiden og ryddet opp det aller meste etter ungene OG la Teodor til slutt før hun gikk med sølpa! <3
Men det hele ble altfor mye for T... Han er veldig sliten om dagen, og det var vanskelig for han at alle skulle bruke rommet og lekene hans, gitt. 10 minutter inn i bursdagen da han "JEg vil at vi skal avslutte det hele!"
Fnis! Gode, fine, ærlige gutten min! Det gikk heldigvis over, men hele bursdagen var en liten kamp for å holde han i humør.
Jaja, ett år til neste gang =)
 
Og gratulere til dere og!!!! :D
 
Takk :)

Høres ut som det var litt mer fart hos dere da. Godt vi har mammaer som stiller opp, spesielt for deg som ikke hadde mannen hjemme :)

Det med at det ble litt mye kjenner jeg igjen. Amelia reagerte ikke på at alle skulle leke med lekene hennes, men hun ble litt innesluttet og rar av all opmerksomheten. Da ble det til at hun ikke hadde noen særlig reaksjon hverken på gaver eller kaker..... Hun takket jo og sånn, men var litt utrykksløs :)
 
Hehe, det var ikke mangel på uttrykk som var problemet her :p
 
Ha ha me2, hadde den store bursdagshelgen forrige helg :)
 
Uff. Jeg har utrolig dårlig samvittihet ovenfor T.
Det er så tydelig at han er sliten om dagen, at ting er utrolig vanskelig.
Og uten at jeg klarer å knytte det direkte opp mot lillebrors ankomst hadde det ikke forundret meg om det har med det å gjøre. Og at han har hatt ganske fulle uker i bhg. Han har det med å reagere en stund ETTER store omveltninger, som f.eks da pappaen reiste på langtur i fjor. Det tok noen uker før han reagerte, akkurat som da han byttet avdeling i barnehagen.
Er det vanlig at barn reagerer ganske sent på ting?
I dag har jeg vært på gråten flere ganger.
Jeg måtte levere bilen på verksted kl 9 og stressed med å få ammet Lillebror i tide før vi måtte levere T i bhg med matpakke selvom han aller helst ville være hjemme og slappe av. Jeg gikk hele formiddagen i byen og ventet på bilen, men de ringte aldri for å fortelle meg at den var ferdig og jeg fikk mer og mer vondt av å tenke på T som var i bhg og sikkert hadde hatt kjempegodt av å ligge på sofaen og se film!
Jeg gikk til slutt opp til foreldrene mine og lånte bilen for å hente han. Lot han og Lillebror være der mens jeg endelig fikk hentet bilen vår og vi var heldige og fikk middag der!
ALT blir liksom galt om dagen. Galt å måtte gå på do, galt å måtte komme for å spise. Og han blir ikke "trassen" liksom, men bare skikkelig lei seg for at han ikke får gjort akurat det han vil der og da.
Helt knust for at han må ta to minutters pause fra leken for å gå og tisse.
Jeg lovte han at vi skulle slappe masse av i morgen - og han takket meg!
 
Ikke noe gøy når han blir så sliten og lei seg, tenker jeg.... Fint at du er i permisjon, og ikke i full jobb da, så han kan ha korte dager og fri innimellom :)

Hva reaksjonen kommer av er ikke godt å si, men om han gjentatte ganger har hatt sen reaksjon på ting, kan det jo være sånn denne gangen også.

Ang. å reagere sent på ting, så merker vi ikke det her. Hun reagerer med en gang om det er noe hun synes er leit. F.eks med bytte til stor avdeling ifjor samtidig som hun fikk vite at hun ble storesøster. Hun var litt lei å levere en periode på høsten, og veldig klengete på meg, selv om hun gledet seg veldig også :)

Dere får kanskje la han få ha litt rolige dager så godt det går, og gi han masse positiv oppmerksomhet.

Kanskje lurt å bruke besteforeldre litt til avlastning når du er alene med dem? Der er det kanskje mindre slitsomt enn i bhg?
 
Ja, jeg kunne brukt de mer, men det er veldig mye annet som foregår i familien med et samlivsbrudd osv, så de er nok belastet om dagen synes jeg. Det var de som foreslo å ha han på overnatting nå, ellers spør jeg aldri om særlig hjelp nå om dagen da jeg vet at de ikke klarer å si nei :p
1,5 uke til mannen kommer hjem. Jeg får bare holde ut =)
Men herlighet - jeg har to helt fantastiske gutter som absolutt ikke krever mye i seg selv.
Så jeg klager ikke, noen dager er bare litt mer slitsomme enn andre :D
 
Phu er det jeg har lyst til å si nå også, barneselskap er arbeid. Jeg trodde alle foreldrene kom til å være der, og det var like før jeg hyperventilerte da de første bare slapp inn ungene sine og gikk. Heldigvis ble 3 foreldre igjen, og den ene lillesøsteren min var med for å hjelpe oss. Jeg beundrer virkelig de som jobber i barnehage og har kontroll på så mange barn. Barna kom inn gjennom to forskjellige dører, det var kaos med pakker og hylende /jublende barn, og jeg fikk ikke telt dem da de kom. Plutselig sto jeg der med ansvaret for et ukjent antall barn, da noen bestemte seg for å løpe utendørs på bare sokkelestene... Festlig å ikke vite hvor mange jeg måtte ut og lete etter... Heldigvis kom visst alle løpende inn igjen av seg selv, og ungene var stort sett helt ville og glade i 2 timer. Det var veldig artig å få sett barnehagevennene til Felix over litt tid, for nå fikk jeg et litt annet bilde av dem enn jeg har fått ved levering og henting. :)

Synd dere ikke bor nærmere forresten, jeg har syke mengder kake til overs. :p

Fru H: Du er tøff som klarer deg så fint alene med begge guttene. :)
 
Hoho, kaker har det blitt nok av i det siste - ellers takk =)
 
Hva gjør dere med alle kakerestene? Jeg sendte med gjestene hjem alt jeg klarte å presse på dem, men har likevel mye igjen. Egentlig liker jeg ikke kaker, men nå sitter jeg her akkurat nå og spiser fordi "det er jo synd å kaste dem". Helt koko, jeg burde heller sett om fuglene i parken liker det.
 
Vi ba besteforeldrene dagen etter, så da gikk det litt kaker da. Ellers spiste vi det opp de neste dagene :)
 
Back
Topp