Photoshop hjelp? :-)

Snickers

Gift med forumet
OK, så er det ørten-å-lang-tid siden jeg i det hele tatt åpna programmet, dessuten er jeg mer vant til gamle 7 versjonen. Uansett----noen som kan forklare meg hvordan man får beholdt farge på deler av bilde, og at resten er svart/hvitt?
Takk ;-)

Jeg har merka de delene jeg vil heholde farge på, og kopiert de over i nytt lag med Ctrl+J... Så lager du det ene laget sort/hvit og legger det med farger over...
Du trenger egentlig ikke å kopiere det over i nytt lag, bare merke det, bytte om merkingen og lage det sort/hvit sånn at det med farge står igjen, men jeg liker bedre og jobbe i flere lag, bedre slingringsmon om jeg vil forandre på noe....

Merker du det i denne "magic extractor"?

Snickers skrev:
Merker du det i denne "magic extractor"?

Jeg merker med det som er mest praktisk og merke med ut i fra hva jeg skal merke egentlig, men oftest bruker jeg faktisk den lasso greia bare...

Hm, ok....jeg er visst super-grønn på denne versjonen....jeg får det virkelig ikke til....jeg skal prøve igjen----for n`te gang ;-)

Jeg vet ikke om min måte og gjøre det på er den rette eller den letteste, men den har funka for meg værtfall

Takk for svar, uansett! Men den lasso-greia, den lever jo litt sitt eget liv den? Åssen klarer du å få det nøye når man må slippe "taket" for å flytte på bildet eller zoome?

Trening

Men prøv deg frem, finn ut hva som funker best for deg og hva du synes er lettest, det er mange verktøy man kan bruke, og photoshop har jo uendelig med muligheter

Noen som vet hvor man trykker etter at man har merka av et stort område med brushtool/exclusion?----for å få resten sorthvitt???

Kopier bildet over på nytt lag, legg på layer mask, hvisk ut det du vil ha farget, gjør det laget sort hvitt, så syns fargen fra neste lag under.
For eksempel. Det er tusen måter å gjøre det på. 

Eller gjør bildet sorthvitt, og bruk memory eraser.

Layer mask på bildet der noe allerede er merka med brushtool? Finner ikke noe layer mask, jeg.....

Back
Topp