PGD?

ENL

Første møte med forumet
Hei,

Jag är ny här, finns det fler som ska göra PGD? Jag är bärare av en allvarlig sjukdom och vi har fått OK at köra PGD på Karolinska i Stockholm, vi tänkte köra igång till hösten är planen. Hade varit kul att dela tankar och funderingar med likasinnade.

Hei og velkommen hit!
Jeg har ikke hørt om PGD, hva er det forkortet som?

Hei,

Jag är ny här, finns det fler som ska göra PGD? Jag är bärare av en allvarlig sjukdom och vi har fått OK at köra PGD på Karolinska i Stockholm, vi tänkte köra igång till hösten är planen. Hade varit kul att dela tankar och funderingar med likasinnade.
Velkommen hit. Har dessverre ingen kjennskap til det. Hva er egentlig PGD?

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Jeg har ikke erfaring med det selv, men har en kollega som holder på med det ved Karolinska. Hun har hatt to innsett, men dessverre ikke lykkes enda. Hun har to barn fra før, hvorav det ene barnet har en alvorlig sykdom. Det er 25 % sjanse at et nytt barn vil få samme sykdom, derfor pgd. Ved pgd tas en bit av egget for å sjekke for sykdommer og kun friske egg settes inn. Vi har ikke pgd i Norge enda(riksen har visst søkt om å begynne med det), derfor drar mange til Sverige. Det er bioteknologinemnda som avgjør om man får pgd eller ikke utifra om man er bærer av alvorlige sykdommer el

Back
Topp