PFAS i Clinique fundation

• Trådstarter Trådstarter Eline2020
  • Opprettet Opprettet
E

Eline2020

Guest
Leste helt tilfeldig en artikkel om farlige stoffer som blandt annet PFAS i sminke, og at Clinique er verstingen med 100 x så mye enn annen sminke. Den kan skade foster blandt annet, gi organsvikt hos foster og død.
Jeg har endel fregner og har alltid dynka på med masse av akkurat denne typen, har til og med brukt den flere ganger daglig om fundation har falt av.

Har to mnd igjen av svangerskapet men ble jo naturligvis urolig nå. Noen som har satt seg inn i dette og vet noe om det?
har ID fundation også, er det trygt å bytte til den?

Det som er gjort kan du ikke gjøre noe med. Hvis du er bekymret ikke bruk det noe mer. Fasiten kommer om noen mnd evt. Går sikkert bra!

men har bare to mnd igjen så babyen er jo ferdig utviklet. Huff kjipt :/ nei kaster det jeg kan nå

Håper dette blir en stor trøst for deg:

Disse testene som blir utført hvorav de finner at det blir både det ene og det andre av fosterskader, død og Gud vet hva er på dyreforsøk med 1000-10 000 x sterkere (noen ganger i konsentrert form!) og gitt direkte i munnen i pilleform, gasset inn eller smurt inn på musene over en hel livstid og i disse tilfellene frem til moren har fått ungene.

De nivåene vi nå har satt som grenseverdier er virkelig nesten ikke-eksisterende til sammenligning med hva nivåene som blir brukt i forsøkene som kommer frem til eventuelle ettervirkninger. Og slik skal det være!

Ta det helt med ro.

Tusen takk! :dummy: :happy:

Jeg har den - og tenker ikke noe over det. Men - jeg bruker den og blander litt av den med min hudkrem - blir litt sånn BB-cream ♡

Back
Topp