petidin

Min satte de i låret,og JA jeg anbefaler den...fy fader så deilig det var..
HUsker jeg lå å lo hele tiden..
Det var såååååååååå digg.

Jeg hadde ingen effekt av den.

Ble satt i låret.. Jeg fikk sovet litt på den. Eller ble ihvertfall ganske borte, men jeg kjente reiene godt for det. Men den gjorde så jeg fikk hvilt litt.

tusen takk for svar, griet i vite om det skulle bli aktuelt. prøver naturlig denna gangen, fikk epidural under 1 fødsel og hadde null effekt og måtte ta den ut. defor skeptisk til smertestillende..

Tror ikke du bør planlegge å bruke petidin, det er ikke så mange som gir det lengre. Det har oftest dårlig effekt, og store bivirkninger for barnet, så de fleste sykehus vil nok heller gi epidural så de slipper å dope ned babyen. Din virkning av petidin ville gitt seg etter 3-4 timer, men babyer bryter det ned mye saktere, og kan være påvirket i 3-4 dager etter fødslen.[&o]

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

Min satte de i låret,og JA jeg anbefaler den...fy fader så deilig det var..
HUsker jeg lå å lo hele tiden..
Det var såååååååååå digg.

Jeg lå ikke og lo, men den var deeeeiiilig. Tok den begge gangene og den hjalp godt. Kjente fortsatt riene godt, men ikke like ille, og man slapper jo mye mer av i mellom dem og klarer å la kroppen jobbe med dem selv. [:)] Duppet jo nesten innimellom, hehe.

ORIGINAL: Sukkertopp

Tror ikke du bør planlegge å bruke petidin, det er ikke så mange som gir det lengre. Det har oftest dårlig effekt, og store bivirkninger for barnet, så de fleste sykehus vil nok heller gi epidural så de slipper å dope ned babyen. Din virkning av petidin ville gitt seg etter 3-4 timer, men babyer bryter det ned mye saktere, og kan være påvirket i 3-4 dager etter fødslen.[&o]

Jaha? For jeg har nemlig hørt at de gir det fordi den IKKE påvirker barnet noe særlig, og at virkningen er borte når den er ute av kroppen til mor etter ca 4 timer. Begge mine ble født med full apgarscore og var helt friske og fine. Min siste fødsel tok faktisk bare ca 4,5 time, så jeg var fortsatt litt påvirket da hun ble født. Da er jeg mye mer skeptisk til epidrual, for den har jo mange skumle bivirkninger og ettervirkniner, og ikke minst, måten den gjør fødselen til risikofødsel på, og at den i altfor mange tilfeller bare ødelegger fødselsforløpet.

Jeg har aldri vært i ordentlig fødsel men har fått Petidin oftere enn de fleste vil jeg tro, omtrent hver mnd er jeg på legevakta å får den sprøyta i siden på hofta... Som regel en i hver side... [&:]

Har endometriose, noe som gjør at jeg har sååå kraftige smerter de første dagene ved tr at sterke smertestillende hjelper ikke..

Det er sååå deilig å få de, smertene blir borte på ca en halvtime og sovner rimelig kjapt (siden jeg er så sliten av alle smertene...)

ORIGINAL: MiniMoi

Ble satt i låret.. Jeg fikk sovet litt på den. Eller ble ihvertfall ganske borte, men jeg kjente reiene godt for det. Men den gjorde så jeg fikk hvilt litt.

Akkurat det samme skjedde med meg.

På meg hadde den ingen effekt de gangene jeg har fått den, og på mitt sykehus har de sluttet å bruke den. Jeg fikk vite det da jeg ville reservere meg mot å få den i tilfelle jeg kunne føde normalt.

ORIGINAL: tyr79

Jeg hadde ingen effekt av den.

samma her - så dem kutta det ut [>:]

Back
Topp