petidin

nyspirepågang

Blir kjent med forumet
lurer på om det er noen som har erfaring med dette underfødsel, håper at noen vil fortelle meg litt om hvordan det var.

Har fått det under to av tre fødsler. Har bare god erfaring med det. Den hjalp mye, spesielt under første fødsel der jeg hadde veldig hyppige og vonde, men ineffektive rier i latensfasen. 

Fikk det på min første (forrige) fødsel. Det gjorde så jeg slappet  veeeldig av mellom riene, men følte ikke at det tok noen smertetopper. Vil nok ikke ha det denne gangen. I tillegg så husker jeg veldig lite fra rett etter fødselen, noe jeg synes er litt synd. (Fikk beskjed om at det ikke ble nødvendig med noen "motgift" til babyen i etterkant, og det er jo bra :) )

lise86 skrev:
Fikk det på min første (forrige) fødsel. Det gjorde så jeg slappet  veeeldig av mellom riene, men følte ikke at det tok noen smertetopper. Vil nok ikke ha det denne gangen. I tillegg så husker jeg veldig lite fra rett etter fødselen, noe jeg synes er litt synd. (Fikk beskjed om at det ikke ble nødvendig med noen "motgift" til babyen i etterkant, og det er jo bra :) )

At du husker lite har sannsynligvis ikke med petidinen å gjøre. 

fekk petidin og en ting til som en sovedose, men hjalp mot sin hensikt. riene tok seg opp istadenfor ;)

Min erfaring :
Fikk Petidin med mine 2 første, følte eg hadde null kontroll og klarte ingen ting og heller ikke å konsentrere meg da eg var sooo sløv/dopet!! De siste fødslene hadde eg ingen ting, da hadde eg god kontroll på både meg selv og det å beherske meg selv /å jobbe når eg skulle jobbe. De fødslene var de eg ser på som de beste fødslene for meg og mannen min faktisk..

Dårleg forklart, men.. 

må legge til at den natta var veldig tung,  da eg var supersløv og sov 5min mellom riene. 

vurderer å be om dette ved neste fødsel, har en veninne som har skrytt veldig av det.
min forige fødsel husker jeg som forvirende og veldig vond, er derfor ganske nervøs for neste gang (ikke nervøs nok til å be om keisersnitt da men) :)

Back
Topp