Permitteringer?

Gressenka_Mymlen_Lilleblomst_15

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Septembergull'17
Noen her som kjenner nedturen i økonomien? Enten selv eller familiemedlem? Permitteringer? Nedskjeringer?

Sambo har et slikt yrke han kan stå i fare for å bli permittert.
Sluppet unna ennå heldigvis:)

Jupp. Her er flere av de jeg kjenner permittert. ..

Nei, heldigvis ikke :) har hatt nedbemanning på jobben nylig, men det var pga et dødsfall i boligen jeg jobber i. Og de overflødige flyttes bare til en annen arbeidsplass i kommunen.

Jepp. Er oppsagt. Samboer står i fare, de har ikkje nok ordrer neste år, så bare til mars. Kjempe skummelt! Er i industrien.
Hadde 3 års ansiennitet og fagbrev. Surt...

Ble nedskjært før jul i fjor, mens jeg var sykemeldt.

Jepp, oppsagt mann. Jeg jobber i kommunen, så jeg er trygg enn så lenge :p
Men ser at flere og flere av venner og bekjente plutselig står uten noen ting. Skumle tider.

Har dessverre flere bekjente som er blitt permittert og som står i fare for å bli det :(

Ja.. Er permittert.. Heilt forferdelig nå før jul. Aldri hatt så dårlig råd. Og såklart 5 uker gravid når eg blei permittert. Alt låg bra tilrett for og få barn Nr 3. Så ødeleger dette for alt.. Vi må ha større bil og trenger litt baby ting. Heldigvis har vi dei dyre tinga etter dei andre barna. Ellers så hadde vi ikkje hatt råd. Eller vi har egentlig ikkje råd uansett.Heilt grusomt.NAV er ikkje særlig hjelpsomme. Og heller ikkje jobben. Håper eg slipper og komme borti NAV igjen. Dette har virkelig vert grusome mnd. Håpa det skulle ordne seg. Men ser dårligt ut.. Eg vurderer og sei opp jobben 1 mnd før permisjon for og få full lønn i permisjonen min. Men det er som og pisse ein kaldvinterdag. Kan heller ikkje bytte jobb med gravidmagen. Så er faktisk heilt låst. Veldig nedverdigende og føle seg så fattig og hjelpesløs. Det unner eg ingen.. Både eg og mannen må bruke kredittkort for og handle mat. Og rekningane må prioriteres. Har sakt opp SFO plassen til eldste jenta. Men det var jo såklart 3 mnd oppsigelsestid. Så er en stund før den virker og. Får ikkje solgt bilen vi har privat og må ta opp lån og kjøpe dyrere bil vist vi skal levere den hos forhandler. Og vi har ikkje mulighet til mer lån. Blir faktisk deprimert av dette. Har vore selvstendig siden eg var 15 år. Så ødelegger dette alt..

Ja.. Er permittert.. Heilt forferdelig nå før jul. Aldri hatt så dårlig råd. Og såklart 5 uker gravid når eg blei permittert. Alt låg bra tilrett for og få barn Nr 3. Så ødeleger dette for alt.. Vi må ha større bil og trenger litt baby ting. Heldigvis har vi dei dyre tinga etter dei andre barna. Ellers så hadde vi ikkje hatt råd. Eller vi har egentlig ikkje råd uansett.Heilt grusomt.NAV er ikkje særlig hjelpsomme. Og heller ikkje jobben. Håper eg slipper og komme borti NAV igjen. Dette har virkelig vert grusome mnd. Håpa det skulle ordne seg. Men ser dårligt ut.. Eg vurderer og sei opp jobben 1 mnd før permisjon for og få full lønn i permisjonen min. Men det er som og pisse ein kaldvinterdag. Kan heller ikkje bytte jobb med gravidmagen. Så er faktisk heilt låst. Veldig nedverdigende og føle seg så fattig og hjelpesløs. Det unner eg ingen.. Både eg og mannen må bruke kredittkort for og handle mat. Og rekningane må prioriteres. Har sakt opp SFO plassen til eldste jenta. Men det var jo såklart 3 mnd oppsigelsestid. Så er en stund før den virker og. Får ikkje solgt bilen vi har privat og må ta opp lån og kjøpe dyrere bil vist vi skal levere den hos forhandler. Og vi har ikkje mulighet til mer lån. Blir faktisk deprimert av dette. Har vore selvstendig siden eg var 15 år. Så ødelegger dette alt..

Uffda :( Det var ikke noe hyggelig å høre... håper alt ordner seg for dere <3

Uffda :( Det var ikke noe hyggelig å høre... håper alt ordner seg for dere <3
Det går seg vell til :) har sett i gang litt små tiltak så vi klarer oss. Men med hus og bil lån så er vi avhengi av full lønn. Er verst med julegavene og jula egentlig. Og vi kan ikkje kjøpe det vi pleier. Kver krone må prioriteres. Så vi lærer vell noe av dette tenker eg :) men er veldig fortvila. Ønsker ikkje og la barna ha det sån :/

Back
Topp