Permisjonstiden

Kronedama

Glad i forumet
Julikulene 2020
Hei:)

Sniker fra juli :happy:

Har en 6uker gammel gutt nå og tiden flyr synes jeg :happy:

Dere som har gått hjemme en stund, hva gjorde dere i permisjonstiden? Foruten å passe, mate og kose på baby:Heartred

Noe du skulle ønske du gjorde mer/mindre av?:happy:

Hilsen julidame
 
Vel ...

Hva jeg gjorde i permisjonstiden: Var hjemme med baby og fireåring samtidig fordi barnehagen stengte pga. koronavirus, vasket hendene og brukte antibac hele tiden, holdt oss unna besteforeldrene og barselgruppen ...

Hva jeg skulle ønske vi gjorde mer av: Babysang, babysvømming, trilleturer og hjemmetreff med barselgruppen, kos med besteforeldre, besøke familie i andre land ... (alle ting som utgikk pga. koronavirus)

Vi har hatt en kjempefin permisjonstid, altså, men den har blitt helt annerledes enn jeg så for meg, og annerledes enn hvordan jeg skulle ønske den ideelt sett hadde vært. Så jeg vet ikke helt om vi januarmødre er de helt rette å spørre. :p
 
Vel ...

Hva jeg gjorde i permisjonstiden: Var hjemme med baby og fireåring samtidig fordi barnehagen stengte pga. koronavirus, vasket hendene og brukte antibac hele tiden, holdt oss unna besteforeldrene og barselgruppen ...

Hva jeg skulle ønske vi gjorde mer av: Babysang, babysvømming, trilleturer og hjemmetreff med barselgruppen, kos med besteforeldre, besøke familie i andre land ... (alle ting som utgikk pga. koronavirus)

Vi har hatt en kjempefin permisjonstid, altså, men den har blitt helt annerledes enn jeg så for meg, og annerledes enn hvordan jeg skulle ønske den ideelt sett hadde vært. Så jeg vet ikke helt om vi januarmødre er de helt rette å spørre. :p


Hei og takk for svar.

Huff ja den corona viruset har satt alt på vent og ødelagt mye :(

Det er så leit.. vi har ikke baby sang, barseltreff eller svømming :(

Får prøve å gjøre det beste ut av det
 
Vel ...

Hva jeg gjorde i permisjonstiden: Var hjemme med baby og fireåring samtidig fordi barnehagen stengte pga. koronavirus, vasket hendene og brukte antibac hele tiden, holdt oss unna besteforeldrene og barselgruppen ...

Hva jeg skulle ønske vi gjorde mer av: Babysang, babysvømming, trilleturer og hjemmetreff med barselgruppen, kos med besteforeldre, besøke familie i andre land ... (alle ting som utgikk pga. koronavirus)

Vi har hatt en kjempefin permisjonstid, altså, men den har blitt helt annerledes enn jeg så for meg, og annerledes enn hvordan jeg skulle ønske den ideelt sett hadde vært. Så jeg vet ikke helt om vi januarmødre er de helt rette å spørre. :p


Signerer denne... Jeg fikk heller ingen barselgruppe nettopp pga corona, så har for det meste vært hjemme. Har en samboer som har hatt hjemmekontor siden mars og det blir veldig intenst. Misforstå meg rett, fantastisk hvordan samboer og guttungen har knytta bånd, MEN det er noe med permisjonstiden hvor man skal få litt alene tid også. :rolleyes:
 
Hei:)

Sniker fra juli :happy:

Har en 6uker gammel gutt nå og tiden flyr synes jeg :happy:

Dere som har gått hjemme en stund, hva gjorde dere i permisjonstiden? Foruten å passe, mate og kose på baby:Heartred

Noe du skulle ønske du gjorde mer/mindre av?:happy:

Hilsen julidame

Sniker fra mars/april

Fødte 2-3 uker etter landet stengte ned. Her ble også alt annerledes enn forventet. Mannen har også vært hjemmeværende. Gleder meg litt til jeg og lille får være litt mer alene hvis han får seg jobb snart.

Gått endel turer, slappet mye av hjemme og prøver i perioder å være sosial med familie. Ellers skjer det fryktelig lite. Samtidig er det litt deilig og ikke ha mas rundt oss etter lille ble født.

Barselgruppe for de på samme helsestasjon opprettet vi via facebook. Behovet var stort i starten, men dempet seg endel etterhvert da jeg kjenner to stk som fikk barn samme måned som meg.
 
Hei og takk for svar.

Huff ja den corona viruset har satt alt på vent og ødelagt mye :(

Det er så leit.. vi har ikke baby sang, barseltreff eller svømming :(

Får prøve å gjøre det beste ut av det

For å svare litt mer konstruktivt, så er de tingene jeg har hatt mest glede av: å gå trilleturer i Østmarka i all slags vær (virkelig bli kjent med årstider og vær og vind), lese bøker for lillebror (helt fra han ble født), synge barnesanger og lære nye barnesanger, tilbringe god tid på stellebordet med lufting av stumpen mens jeg synger for lillebror, å virkelig studere utviklingen hans fra dag til dag og legge merke til og feire hver eneste lille milepæl. :)

Det jeg ville gjort mindre av: stresse. Jeg er allerede MYE mer avslappet med lillebror enn med storebror, men generelt ikke stresse med søvn, ikke stresse med ammingen, ikke la meg stresse når han gråter/klynker (blir lett bekymret og stresset).

Håper du får en kjempefin permisjonstid tross alt! :Heartred
 
Hei:)

Sniker fra juli :happy:

Har en 6uker gammel gutt nå og tiden flyr synes jeg :happy:

Dere som har gått hjemme en stund, hva gjorde dere i permisjonstiden? Foruten å passe, mate og kose på baby:Heartred

Noe du skulle ønske du gjorde mer/mindre av?:happy:

Hilsen julidame

Nyt babytida, heldige du - det er sant som du skriver, tida flyg! Dei første vekene var magisk, i det vi bikka 6 uker kom corona.

Her opplevdes også permisjonstiden totalt annerledes enn forhåpningene pga viruset. Føler meg snytt for mye verdifull tid sammen med baby, samtidig veldig takknemlig for å hatt mulighet til å vere sammen med hele familien min så lenge!

Håpte på og skulle ønske det blei meir av fine trilleturer, besøke venner og slekt, barseltreff og bli kjent med andre foreldre med barn på samme alder.
Skulle gjerne hatt meir "aleine med baby" tid (ja, litt tid uten søsken - litt meir mulighet til 100% fokus på baby)

Og skulle veldig gjerne øvd på å pumpe meg å gi baby flaske så besteforeldre kunne passet baby 1 kveld, bare 1 kveld med mannen aleine. (i stedet er 1stk baby redd besteforeldrene)

Skulle ønske eg tok fleire bilder! Og at eg fikk noen andre enn mannen til å ta bilde av meg og baby.....!!

Heldigvis er det fortsatt litt tid igjen å få realisert et par av punktene!
 
Back
Topp