Permisjonstiden!! :)

junibebi89

Gift med forumet
Noen som gleder seg? Gruer seg? Jeg har aldri vært ute i svangerskaps permisjon:).. føles det til tider litt asosialt når du ikke får møtt så mye venner? Eller får man det? Hva har dere gjort mest i svangerskapstiden? Mest soving pga våkenetter? :). Lurer på så mye jeg :p

Jeg satt mest med puppen ute :p syns det var kos jeg da, hadde ikke behov for å renne rundt å treffe folk. Jeg er introvert da, så trives godt i mitt eget selskap.

Noen som gleder seg? Gruer seg? Jeg har aldri vært ute i svangerskaps permisjon:).. føles det til tider litt asosialt når du ikke får møtt så mye venner? Eller får man det? Hva har dere gjort mest i svangerskapstiden? Mest soving pga våkenetter? :). Lurer på så mye jeg :p
Jeg gleder meg! :D sist gang var jeg veldig sosial og møtte barselgruppa fast hver uke.. Denne gangen skal jeg jo gå på skole i tillegg, så håper jeg allikevel klarer å nyte tida :D
Mest gleder jeg meg vel til å kunne gå lange trilleturer igjen :) husker jeg elska det med storebror! Og ikke minst alle menneskene som kommer ramlende inn i huset for å hilse på bebis :D

Jeg gleder meg! Har jobbet ca et år når jeg går ut i permisjon igjen. Koste meg veldig mye sist med masse tid med lillemor! :) kos, lek, og gleder:)

Tiltross for kolikk og sykdom sist permisjon så var det veldig kjekt! Ble lite soving, men gikk masse på tur med barselgruppe, lokal trillegruppe, var på babysang og åpen barnehage :)

Jeg gleder meg veldig :-) Skal studere 100% mens jeg har permisjon fra jobben, men håper at skolen kan tilrettelegge for meg slik at jeg ikke trenger å være så mye på skolen.

Jeg gleder meg, selv om jeg ikke aner hva jeg går til :p

Aner virkelig ikke hva jeg går til, men håper og tror det blir koselig :)

Jeg vet ikke helt om jeg gleder meg eller gruer meg. Jeg mistet jo jobben 1 november og går jo hjemme nå. Trives ikke så godt med å gå hjemme. Har vært arb.ledig en gang før og gikk hjemme i 3 mnd.. holdt på å bli gal. Håper det blir noe annet når jeg skal ta meg av en baby og at jeg da vil være opptatt/komme meg ut/være sosial mye mer enn nå :) Hvis ikke kan det være jeg må få meg en jobb litt tidlig i permisjonen og at mannen tar lengre permisjon enn meg. Vet ikke.. tenker så mye rart :p

Jeg satt mest med puppen ute :p syns det var kos jeg da, hadde ikke behov for å renne rundt å treffe folk. Jeg er introvert da, så trives godt i mitt eget selskap.

Så søtt!! :). Hihi. Ja kanskje man ikke får så stort behov for det, man er jo sosial med baby :p

Jeg vet ikke helt om jeg gleder meg eller gruer meg. Jeg mistet jo jobben 1 november og går jo hjemme nå. Trives ikke så godt med å gå hjemme. Har vært arb.ledig en gang før og gikk hjemme i 3 mnd.. holdt på å bli gal. Håper det blir noe annet når jeg skal ta meg av en baby og at jeg da vil være opptatt/komme meg ut/være sosial mye mer enn nå :) Hvis ikke kan det være jeg må få meg en jobb litt tidlig i permisjonen og at mannen tar lengre permisjon enn meg. Vet ikke.. tenker så mye rart :p
Det blir noe helt annet å være hjemme pga baby enn fordi man ikke har en jobb å reise på :) snakker etter erfaring med begge deler :)
Håper du får en fin permisjonstid! :)

Jeg gleder meg veldig :) Traff ei veldig kjekk tobarnsmamma i barselgruppen og hadde et søskenbarn som fødte fem uker før meg så jeg hadde mye selskap :) Denne gangen kjenner jeg også flere som skal ha nummer to, så jeg ser frem til permisjonstiden :) Trivdes godt hjemme ❤️ :)

Her hadde vi barseltreff en gang i uka som var helt topp. Kjempekoselig gjeng og vi hadde annenhver uke tur og lunsj hjemme hos noen. Gikk på barselyoga som også var sosialt, og ellers var det ganske ofte helsestasjon for veing osv. Gikk lang tur hver dag og ellers kos hjemme med lek på gulvet, peis og tulle på stellebord og bare prate og surre. Var ekstremt lite søvn for min del, og ble litt i koma pga det. Synes det var fint med perm hele året fordi det vaby utvikler seg hele tiden, og man kan gjøre nye ting etterhvert. Noen perioder var det bare å droppe alle planer pga f.eks amme/spiseproblemer, mens andre perioder var fantastiske.

Det skjønner jeg veldig godt. Er liksom godt å ha en bunn med jobb.. og kjipt å gå mye hjemme, vet hvordan det er i helsejobber med tidvis lite vakter.. er mye gode tanker her da, at du kan få jobb litt tidlig og sånn:). Mange muligheter:). Et tips som jeg fikk fra ei vennine da jeg studerte er at om det er vanskelig å få jobb,- søk feks på sykehjem? De har stort sett mye behov alltid. Tok tipset og fikk meg jobb i 2010 da jeg bynte å studere og hadde jobben i 5 år til jeg til slutt fikk meg fast jobb. Den jobben og hun sjefen var bare helt fantastisk. Etter studiene fikk jeg ikke jobb med engang og hadde heldighvis den jobben å lene meg tilbake på, :).. det føltes litt godt likevel, bare å ha en jobb.. og den var jo veldig hyggelig:). Savner den faktisk litt, kunne kanskje ha jobbet der en lørdag av og til ennå..

Jeg gleder meg veldig :) Traff ei veldig kjekk tobarnsmamma i barselgruppen og hadde et søskenbarn som fødte fem uker før meg så jeg hadde mye selskap :) Denne gangen kjenner jeg også flere som skal ha nummer to, så jeg ser frem til permisjonstiden :) Trivdes godt hjemme ❤️ :)

Hehe dumt spm kanskje men.. hehe.. hvordan kommer man i sån barselgruppe? Er det automatisk på sykehuset liksom?

Hehe dumt spm kanskje men.. hehe.. hvordan kommer man i sån barselgruppe? Er det automatisk på sykehuset liksom?
Helsestasjonen setter opp barselgruppe i de fleste kommuner :) noen steder har de ikke, men da går det an å få kontakt med andre via helsestasjonen allikevel :)

Har flere venner denne gangen som skal ha baby bare noen mnd i forveien. Så håper jo å være litt sosial med de. Sist gang gikk jeg ferdig skolen (vgs). Hadde først fri en mnd etter fødsel. Kom tilbake til å ta de siste prøvene og eksamenene. Så hadde jeg ikke noe jobb etter det. Og var hjemme med henne til hun var 17mnd. Da begynte eg på høgskole.
Denne gangen blir det nok ikke like lenge hjemme. Syns det var både og å være hjemme så lenge. Men hadde ikke like mange venner som hadde barn da og følte meg nok litt alene om det hele. Siden jeg da var alenemor. Så blir to helt ulike situasjoner.

Back
Topp