Permisjonstiden O:-)

Det hjelper så lite når det er til nav man sender papirene om permisjon, arbeidsgiver har vel ikke så mye han skulle ha sagt... så denne gang blir det skrevet 4 uker. Jeg viste jo at det sto 4 uker ferie på nav sine sider men måtte bare prøve meg på å skrive 5 uker....og det gikk ikke :wtf:. Det er så mange lover og regler...
Sniker fra juni:

Det er vel 4 uker og 1 dag, altså lovbestemt ferie man kan ta inni permisjonstiden, men har du mer ferie fra arbeidsgiver så kan du ta dette rett etter permisjonsslutt (og pappaen søke om utsettelse av sin permisjon).
Det blir mer oppstykket på skjemaene, men i praksis blir det like lenge hjemme.
 
Sniker fra juni:

Det er vel 4 uker og 1 dag, altså lovbestemt ferie man kan ta inni permisjonstiden, men har du mer ferie fra arbeidsgiver så kan du ta dette rett etter permisjonsslutt (og pappaen søke om utsettelse av sin permisjon).
Det blir mer oppstykket på skjemaene, men i praksis blir det like lenge hjemme.
Jeg skrev det i da første svaret mitt ;) Siste ferieuka etter permisjonen...
 
Jeg har krav på 5 uker ferie, så kommer til å bruke den :)
Jeg har også krav på 5 uker...men poenget her var at man ikke får mer enn 4 uker samme hengende hos nav i permisjonstiden....
Jeg skrev i papirene at jeg og arbeidsgiver var blitt enige om 5 uker ferie fra den datoen til den datoen, derfor ble det opphold i permisjon...
Men svaret ble som sagt at nav hadde 4 uker (og 1 dag) så dem regner faktisk permisjon min om på nytt da dem hadde tatt bort den 5 ferieuka mi...
 
Jeg har også krav på 5 uker...men poenget her var at man ikke får mer enn 4 uker samme hengende hos nav i permisjonstiden....
Jeg skrev i papirene at jeg og arbeidsgiver var blitt enige om 5 uker ferie fra den datoen til den datoen, derfor ble det opphold i permisjon...
Men svaret ble som sagt at nav hadde 4 uker (og 1 dag) så dem regner faktisk permisjon min om på nytt da dem hadde tatt bort den 5 ferieuka mi...
https://www.utdanningsforbundet.no/mob/Artikkel/?FetchID=101948

Dette var den første jeg fant, men hørte det av nav da jeg søkte for to år siden. Fire uker + en dag var det visst. Spesielle regler gjelder for lærere, da. Kanskje en kan søke om fritak fra den regelen, men det er jeg ikke kjent med.

I denne artikkelen som ble lagt ut står det at man kan ta opphold i permisjonen for å ta lovpålagt ferie, med andre ord kan du søke den ene uken fri når som helst ;) det er et tilleggsskjema fra nav som du da må fylle ut. Jeg gjorde det når jeg var gravid sist. Tok 10 uker ulønnetperm og da måtte vi søke om det ;) du skal jo ha det du har krav på selv om du er gravid/ er i permisjon
 
Back
Topp