Permisjonstid?

Pink_unicorn

Andre møte med forumet
Hvor lang permisjons tid har mor/far rett på nå? Tror det har endra seg litt siden sist vi hadde babyer i hus..

Å regna dei ut foreldrepengene ut i fra dei siste 6 månedene en har vært i jobb?

Jeg skulle egentlig på NAV å få litt veiledning osv. Men sitter dessverre fast med syke barn, og det ser ut til å bli noe bedre i morra! Bynner å haste litt med å få søkt foreldrepenger :S

10 uker mammaperm og 10 uker pappaperm. De 3 ukene mor må ta før termin tas av felles perioden.

Mener det er de siste 3 årene. Men om du kan ha fordel av det ser de på de siste 5 årene.

Er 10 uker til mor og 10 til far. Så kommer det an på om dere skal ha 80% eller 100% dekning.

Samlet 49 uker ved 100% og 59 uker ved 80%.

Far er nødt å velge den prosenten som mor velger.
De ukene som er over de 10 faste ukene kan deles som man vil mellom mor og far. :)

Er 10 uker til mor og 10 til far. Så kommer det an på om dere skal ha 80% eller 100% dekning.

Samlet 49 uker ved 100% og 59 uker ved 80%.

Far er nødt å velge den prosenten som mor velger.
De ukene som er over de 10 faste ukene kan deles som man vil mellom mor og far. :)

De 3 ukene mor må ta før termin tas av fellesperioden.

• Liker
Reactions: SMD
jeg sjekket på nav nå,jeg skal ha 100%, da står det 3 uker permisjon, før fødsel
så 10 uker mødrekvote
så 26 uker fellesperiode.

jeg antar disse 26 ukene er uten fars 10 uker? men at det er frivillig hvem som tar hvor mye av de 26ukene..

Takk for svar!
Fikk endelig komt meg på nav i dag. Blei møt av ei utenlandske ei som jeg ikke skjønte hva sa, å hun kunne neste inne svare på noe av det jeg lurte på! :P da må jeg ringe eller kontakte dei på chat var svare! Hehe..

Men det går heldigvis bra, fikk prata med ei som akkurat har søkt! :)

Takk for svar!
Fikk endelig komt meg på nav i dag. Blei møt av ei utenlandske ei som jeg ikke skjønte hva sa, å hun kunne neste inne svare på noe av det jeg lurte på! :p da må jeg ringe eller kontakte dei på chat var svare! Hehe..

Men det går heldigvis bra, fikk prata med ei som akkurat har søkt! :)

Det syns jeg faktisk er for dårlig! Det er jo ett offentlig kontor, da syns jeg at man i det minste skal klare å snakke norsk.
Hormonell som jeg er så hadde jeg vel bare krevd å få ny person på steder, iogmed at du har kommet til time å greier! :angry4

Hadde samme problem sist. Han første snakket dårlig norsk, og forsto ikke hva jeg sa en gang. Neste kunne ikke svare så måtte ringe til de som har med foreldrepenger på NAV. Nå har de heldigvis en chat. Der fikk jeg gode svar på det jeg lurte på denne gangen. Kan anbefales ;-)

Mannen har et ønske om å kunne ta 2 uker med før ferie, 2 uker etter ferie også noen uker i jula. Det er jo greit! Men i å med jeg er arbeidsledig så lurer jeg på hvordan det skal gå for meg. Jeg må jo melde meg arbeidsledig igjen når han har pappa perm, men når han har lyst å dele det opp slik så blei det veldig tungvint!

Vi blei enig om å ta med søknadene våra å få en time hos saksbehandleren min. Så håper da på å få go veiledning å råd..

Hvordan er åpnings tidene hos nav med dere? Her har den gått ned til 10-14, stenger alt for tidlig syns jeg!

Back
Topp