Permisjonstid for lærere

Tror det lønner seg med 100 lønn og heller spare selv. Det har i alle fall kollegaer gjort tidligere...

Noen av dére som har funnet ut om d lønner seg med 80 eller 100 % for oss lærere?

Vi har jo litt spesiell ordning på lønn og ferier...

Synes d er så vanskelig å forstå.. hjelp!!
Når nav skriver på sine nettsider at den totale utbetalingen er større ved 100% enn ved 80% har jeg bare antatt at det også gjelder oss. Hvorfor skulle det ikke det?

Vi lønnes jo 80 % eller hva d er Pga arbeidsdagene og feriene våre

Mener jeg har lest et sted at det lønner seg mest med 100%, så heller legge av penger for fri dersom man ønsker å ha permisjon lenger. Men har ikke regnet på et selv..

Mener jeg har lest et sted at det lønner seg mest med 100%, så heller legge av penger for fri dersom man ønsker å ha permisjon lenger. Men har ikke regnet på et selv..
Nav skriver faktisk dette selv på sine nettsider! I følge noen som skreiv litt over her, så varierer visst hvor mye man "tjener" på det med hvor høy lønn man har. Men at det lønner seg med 100% og så spare selv til ulønnet perm etterpå er det visst ingen tvil om.

Hvis du overfører de til 2018 er det vel vanlig at du ikke får overført alle 4 ukene tror jeg. Loven sier vel minimum 10 dager og så er det opp til arbeidsgiver. Men, jeg kan spørre på jobb nå. Har akkurat startet ny dame som driver med lønn og permisjoner. Vi har manglet det siden forrige sluttet i september! Veldig greit å ha det tilbake! [emoji6]
Hmm.. det vanlige er jo å ta ut ferien etter permisjonstiden, og for de aller fleste (som føder etter april) vil vel det være i neste kalenderår? Jeg skal også sjekke opp det på jobb!

Jeg har spurt rektoren min, og hun sier idet er helt greit at jeg tar fire uker og en dag ferie etter permisjonstiden min, i februar/mars 2018.

Noen av dére som har funnet ut om d lønner seg med 80 eller 100 % for oss lærere?

Vi har jo litt spesiell ordning på lønn og ferier...

Synes d er så vanskelig å forstå.. hjelp!!

Samme her! Noen skikkelige glupinger her inne med gode tips? :)

Samme her! Noen skikkelige glupinger her inne med gode tips? :)

Ikke glup, venter på det samme, med mer! :)

Hva med avspaseringen vår, for eksempel? Får vi den samme sommerferien som vi pleier etter permisjonen? Er det greit å dra på Nav og bare få noen til å forklare meg absolutt alt, eller må jeg finne ut av det helt selv? Tror ikke jeg klarer det :)

Ikke glup, venter på det samme, med mer! :)

Hva med avspaseringen vår, for eksempel? Får vi den samme sommerferien som vi pleier etter permisjonen? Er det greit å dra på Nav og bare få noen til å forklare meg absolutt alt, eller må jeg finne ut av det helt selv? Tror ikke jeg klarer det :)
Det eneste som egentlig er ferie er 4 uker og 1 dag. Tilsvarer omtrent juli. Resten er avspasering. Det er kun ferien vi får igjen etter permisjonstiden.
Ergo mister vi opptjent avspasering nå til sommeren (de av oss som er i full permisjon hele sommeren, og det er sikkert de fleste av oss). Men til gjengjeld får vi jo faktisk alle avspaseringsuker neste sommer selv om vi da ikke har jobbet hele året.
Avspaseringsukene ila året (høstferie, vinterferie ol) får vi naturlig nok ikke siden vi heller ikke jobber og tjener opp den avspaseringen mens vi er i permisjon.

Men om man søker permisjon fra mai og til skoleferiestart, og fra skolestart og videre ut derfra?

Men om man søker permisjon fra mai og til skoleferiestart, og fra skolestart og videre ut derfra?
Det har du dessverre ikke lov til. Jeg ringte nav og spurte om bla det. Eneste grunn for å få utsettelse i permisjonen er at du er syk eller at du jobber 100%. Der gjør du jo ikke når solen går stemt om sommeren. Så det går dessverre ikke. Det er - om det er en trøst - det samme for alle gravide lærere: alle "mister" avspaseringsukene denne sommeren.

Denne artikkelen var ganske forklarende:

Info fra Utdanningsforbundet
Vi får som alle andre ansatte. Ikke noe spesielt med lærere.
https://www.utdanningsforbundet.no/...isjon/Vanlige-sporsmal-om-foreldrepermisjon-/

Du får mest utbetalt om du velger 80% permisjon med 100% Lønn. Det tilsvarer 39 uker. Inn i de 39 ukene er 3 uker før termin og 10 uker til far.

Da blir det ulønnet da du ikke er på jobb og ikke i mammapermisjon. Det er lov, men arbeidsgiveren må få beskjed/søknad om ulønnet permisjon.

Back
Topp