Permisjonstid for lærere

Forventningsfull:)

Glad i forumet
Maiblomstene 2017
Er det noen flere lærere her?
Både mannen min og jeg er lærere, og vi er så usikre på hvordan vi skal løse permisjonen.
Vårt hovedmål er å strekke permisjonstiden så langt som mulig, så barnet kan være hjemme så lenge som mulig
Tenker å ta 80% (evt 100% og spare 20% i måneden, og deretter ta 2 mnd ulønnet. Dette fordi NAV selv sier at den totalte utbatelingen er større ved 100% enn ve 80%). Da har vi ca 56 uker totalt (pluss de 3 ukene før termin/fødsel).
Vi tenker at jeg tar ca 46 uker, og kanskje deretter de 4 ukene ferie fra i år. Og så skal mannen min ha sine 10 uker, men disse tar han i 60%, mens jeg kun jobber 60% og er hjemme ulønnet i 40%. Da får vi strekt permisjonstiden lenger. MEN da strekkes permisjonstiden helt til i juli en gang. Siden vi begge er lærere har vi begge fri fra 21 juni uansett, og syns det er veldig kjipt å miste avspaseringen som han faktisk har jobbet inn gjennom skoleåret!
Noen andre som er i samme situasjon og som har tenkt noe smart om dette?

Jeg er også lærer :). Lurer også på hvordan jeg skal utnytte permisjonstiden og ferier best mulig slik at jeg kan tøye det før jeg starter på jobb igjen. Har termin i mai, og hadde håpet å klare å tøye det på en eller annen måte såpass at jeg kan starte på jobb igjen ved nytt skoleår. Har egentlig ikke tenkt så mye på dette med permisjon enda, men det er vel på tide å begynne siden tiden går så fort..Når har du termin?

Jeg er også lærer og har tenkt på dette. Hmmmm...

Jeg er også lærer :). Lurer også på hvordan jeg skal utnytte permisjonstiden og ferier best mulig slik at jeg kan tøye det før jeg starter på jobb igjen. Har termin i mai, og hadde håpet å klare å tøye det på en eller annen måte såpass at jeg kan starte på jobb igjen ved nytt skoleår. Har egentlig ikke tenkt så mye på dette med permisjon enda, men det er vel på tide å begynne siden tiden går så fort..Når har du termin?