Permisjonssysler

Fruktplukker

:)
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Hva fyller dere dagene med? Her tar jeg livet forbausende med ro. Møter venninner og shopper alt for mye og jobber med studiene. Barselgruppe har jeg ikke, men kjenner at det er helt greit. Denne gangen har jeg en stressfri permisjonstid. Nydelig :)

Jeg leverer storebror i barnehagen hver dag.
Ellers har jeg en fast aktivitet i uka, og det er babysvømming. Der slår vi to fluer i en smekk, siden hele barselgruppa går der, så vi møtes og tar en kaffi, før vi svømmer. Ellers møter jeg venninner, går turer, slapper av hjemme, forbereder middag, ser tv-serier, sover, rydder og ordner, kose med baby, trene med baby og tar livet med ro :)

Fra og med denne uken skal vi på babysvømming en dag i uken og Baby Bootcamp to ganger i uken. Håper på å gjøre nye bekjentskaper der, for jeg har ingen venninner i permisjon... Ellers triller vi tur, går til butikken og handler middag. Ellers pusler vi rundt hjemme og prøver å holde litt orden i kaoset ;)

Vi er på babysvømming en dag i uka :) ellers skjer det ikke så mye, tar en trilletur eller møter bestemor(mamma) på kaffe/lunsj.. Og slapper av og prøver å holde orden i huset :) kjenner jeg skulle ønske jeg hadde flere bekjente i permisjon da barselgruppa ikke får til å møtes noe særlig!

Barselgruppen ble det ingenting av. Så da går dagene med til å gå tur hver dag i hente storesøster i barnehagen. Besøker min mor ganske ofte og av og til jobben.

Treffer venner i ny og ne, vurderer babysang og babysvømming. Har begynt å strikke masse igjen også, føler meg både kreativ og produktiv om dagen. Og selvfølgelig koser jeg meg masse med baby.

Treffer venner, set TV serier, strikker, møter barselgruppen, trener, triller turer, rydder og pusler med ting her i hjemmet. Sover når mini tillater det, hehe. Har også begynnt på babysang en dag i uken, og skal prøve å få til babysvømming. Håper å finne helgekurs, så pappaen kan være med. Koselig med en familieaktivitet også :)

Last edited:
Fra og med denne uken skal vi på babysvømming en dag i uken og Baby Bootcamp to ganger i uken. Håper på å gjøre nye bekjentskaper der, for jeg har ingen venninner i permisjon... Ellers triller vi tur, går til butikken og handler middag. Ellers pusler vi rundt hjemme og prøver å holde litt orden i kaoset ;)

Hva er baby bootcamp?

Jeg leverer storebror i barnehagen hver dag.
Ellers har jeg en fast aktivitet i uka, og det er babysvømming. Der slår vi to fluer i en smekk, siden hele barselgruppa går der, så vi møtes og tar en kaffi, før vi svømmer. Ellers møter jeg venninner, går turer, slapper av hjemme, forbereder middag, ser tv-serier, sover, rydder og ordner, kose med baby, trene med baby og tar livet med ro :)

Så koselig å dra på babysvømming med barselgruppen. :) Her møttes vi en gang, og på grunn av veldig ulike syn på hva man kan finne på som barselgruppe ble det med det. Så helt greit i grunn å ikke bruke tid på å sitte på bakeren en gang i uken, kjenner jeg :p Liker lillemann babysvømming? Er det godt og varmt vann? Trene med baby høres lurt ut. Burde begynne med det jeg og..

Hva er baby bootcamp?
Det er trening for mor der babyen kan være med. De ligger på matte på gulvet eller i vogn mens mødrene har en time med sirkeltrening. Og det er selvfølgelig lov både med amming og bleieskift underveis. Vi blir også vist hvordan vi kan gjøre øvelsene med baby, hvis den er urolig. Vi får også kostholdsveiledning og 2 kroppsskanninger. Jeg gikk i 3 uker før påske og synes det var helt supert, så nå har jeg meldt meg på 12 nye :D

Så koselig å dra på babysvømming med barselgruppen. :) Her møttes vi en gang, og på grunn av veldig ulike syn på hva man kan finne på som barselgruppe ble det med det. Så helt greit i grunn å ikke bruke tid på å sitte på bakeren en gang i uken, kjenner jeg :p Liker lillemann babysvømming? Er det godt og varmt vann? Trene med baby høres lurt ut. Burde begynne med det jeg og..

Nå ble jeg nysgjerrig?? Hva var de ulike synene? ;)

Nå ble jeg nysgjerrig?? Hva var de ulike synene? ;)
Det var ikke direkte mange ulike syn, men det var kun interesse for å sitte på café på lokalsenteret og når vi snakket om andre ting som man kunne finne på var det ingen andre forslag. Jeg og en til foreslo turer, men det ble fort nedstemt. Hun ene og jeg gikk noen turer, men hun har flyttet dessverre. Og jeg syns det er så flaut å ta opp en hel café med masse barnevogner for så å bidra minimalt til dagsomsetningen med kanskje en kaffekopp og bolle. I tillegg til at jeg syns det er litt vanskelig å snakke med nye mennesker over bordet på cafe i forhold til å bli kjent på tur. ;) Men vi har alle ulike interesser og det er jo helt fint :)

Jeg har en fin gruppe som vi pleide å gå turer en gang i uken. Men nå har blitt veldig vanskelig med den lille. Hun sover ikke mer en en halvtime om gangen og når hun er våken vil ikke ligge i vogn og skriker bare. :( da ble det litt vanskelig med felles turer. Nå går jeg mest alene med henne. Har noen andre opplevd noe lignende? Hva gjøre man?

Jeg har en fin gruppe som vi pleide å gå turer en gang i uken. Men nå har blitt veldig vanskelig med den lille. Hun sover ikke mer en en halvtime om gangen og når hun er våken vil ikke ligge i vogn og skriker bare. :( da ble det litt vanskelig med felles turer. Nå går jeg mest alene med henne. Har noen andre opplevd noe lignende? Hva gjøre man?
Jeg har svart deg i tråden du lagde. Men her ble manduca og meitai løsningen. Så hadde jeg med vognen som utstyrstralle og "stellebord". Du må bare møte behovene hennes og fremstå som trygg. Ta henne med ut og la henne se at verden ikke er farlig. Skjønner godt hvis du syns det er frustrerende.

Jeg har svart deg i tråden du lagde. Men her ble manduca og meitai løsningen. Så hadde jeg med vognen som utstyrstralle og "stellebord". Du må bare møte behovene hennes og fremstå som trygg. Ta henne med ut og la henne se at verden ikke er farlig. Skjønner godt hvis du syns det er frustrerende.
Får du til å bruke manducaen på lille? Min satt så dårlig i den foreløbig, så jeg endte opp med å kjøpe meg en brukt ergobaby 360 i tillegg.. Elsker manducaen, men tror jeg må ha kjøpt den når storebror var eldre.. Lille sitter veldig godt i ergo'en da. En ekstra sele i hus nå da..

Tror jeg ville prøvd med bæresele/sjal ja. Så får hun komme opp og se litt mens hun er våken :)

Det var ikke direkte mange ulike syn, men det var kun interesse for å sitte på café på lokalsenteret og når vi snakket om andre ting som man kunne finne på var det ingen andre forslag. Jeg og en til foreslo turer, men det ble fort nedstemt. Hun ene og jeg gikk noen turer, men hun har flyttet dessverre. Og jeg syns det er så flaut å ta opp en hel café med masse barnevogner for så å bidra minimalt til dagsomsetningen med kanskje en kaffekopp og bolle. I tillegg til at jeg syns det er litt vanskelig å snakke med nye mennesker over bordet på cafe i forhold til å bli kjent på tur. ;) Men vi har alle ulike interesser og det er jo helt fint :)
Blir ikke ungene fort utålmodige på kafé..? Skjønner godt tankegangen din ;)

Får du til å bruke manducaen på lille? Min satt så dårlig i den foreløbig, så jeg endte opp med å kjøpe meg en brukt ergobaby 360 i tillegg.. Elsker manducaen, men tror jeg må ha kjøpt den når storebror var eldre.. Lille sitter veldig godt i ergo'en da. En ekstra sele i hus nå da..
Ja, han sitter godt i den. Jeg plasserer midjebeltet høyere enn jeg normalt gjør når de blir litt større , sånn at ryggdelen får mer poseform, hvis du skjønner, for da blir den mer justerbar. Også justerer jeg bare beina og rumpa hans til riktig form og passer på å ha han skikkelig tett inntil. Men han er ganske lang han her, så det hjelper jo på. Meitaien derimot er ikke et alternativ enda, den er altfor bred i ryggen.

Back
Topp