Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg får ikke lagt inn ulønnet permisjon i slutten av min periode + fellesperioden?
Skal ha noen uker som ferie, noen som ulønnet. Noen som vet hvordan man registrerer det?
Du trenger ikke registrere det du skal ha etter din permisjon er brukt opp. Det angår ikke NAV.
Du kan legge det inn før din periode er over kanskje? Eller er det veldig viktig at du har ferie akkurat de ukene og ikke underveis i permisjonen, ift arbeidsgiver?
Tror hun vil ha det avklart på forhånd, skal ha noen uker betalt ferie og noen uker ulønnet.
Men det er mellom min og fars periode, så da må han søke om utsatt da eller?
Er helt nytt for meg alt dette.
Vis du skal legge inne ferie midt i. forsto jeg riktig?
Da kan du ikke legge inn dette de første 6 uker etter persjon start
Du skal legge inn 4 uker ferie+1 dag midt i permesjonen
og de siste resterene 4 dagene etter permesjon slutt
jeg har alltså permesjon start 29 mai
ferie 1-29 august
så ferie igjen 1 april-7 april (helg i midten)
det er en knapp nederst i sjemaet det kan legges til
Kan legge til mer enn 4 uker og 1 dag underveis i permisjonen så lenge arbeidsgiver bekrefter dette
Ok, det var bare disse tingene skjemaet ga med beskjed om når jeg la inn. Jeg skulle egentlig legge inn ferie juli.
Men da sto det at det var for tidelig. og når jeg la inn 5 uker fikk jeg opp at jeg skulle legge inn 4 uker og 1 dag
og de siste 4 dager etter permesjonen.
Men da vet jeg. Men da må det sikkert gjøres på en spesiell måte de ekstra da utover det?
De første seks ukene etter fødsel er forbeholdt mor så da må en ha permisjon ja og kan ikke ta ferie...
Kontakta veileder på nav angående det med mer ferie og så lenge det var opptjent ferie og arbeidsgiver bekrefter det så var det ikke noe problem Ikke kommet så langt jeg har søkt enda, skal til JM til uka og får bekreftelse på termin da
ok,fikk du ikke terminbekreftelse på OUL?
Nav godkjenner bare etter uke 26
Jeg fikk nettopp beskjed fra jordmor om at jeg ikke trengte bekreftelse på termin lenger
Helt riktig. Har du arbeidsgiver går det automatisk.du trenger ikke terminbekreftelse fra jm lenger