Permisjonssøknad.

lillefrokentrille

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Noen her som har søkt? Jeg skal jo til svangerskaps poliklinikken 30 mai. Pga de skal følge med at livmorhalstappen ikke flater ut for tidlig. Kan de skrive bekreftelse på termin til søknaden til NAV?
Og da er jeg jo i uke 28, bør jeg komme meg avgårde til lege og få bekreftelse før? Eller er det tidsnok i uke 28?

Det er tidsnok. Så lenge du søker innen du er 30 uker går det bra. I verste fall får du betalt tilbake hvis du ikke rekker å søke tidsnok. Jeg er 28+2 idag og skal sende inn søknaden idag, da jeg har fått alle vedlegg i orden.

Jeg er 28+4 i dag, og håper å få sendt inn i løpet av uka. Haster ikke så fælt, så sant ikke ditt lokale nav har veldig lang behandlingstid. Dette kan sjekkes på nett.

Men lønnsopplysninger henter de ikke selv? Skal jeg printe ut lønnsslipp de siste 10 Mnd ?:)

Nei, sånn som jeg forsto det så er det et skjema som arbeidsgiver må sende til NAV. Jeg måtte ta kontakt med lønnsavdelingen i min bedrift, så måtte de ha opplysninger om permstart og permslutt samt ferie.

Men du kan ta en telefon til NAV om du er usikker :) om ikke så er de ganske utfyllende på hjemmesiden også :)

Men lønnsopplysninger henter de ikke selv? Skal jeg printe ut lønnsslipp de siste 10 Mnd ?:)

Mulig jeg har misforstått hele tråden. Jeg snakker om søknad om foreldrepenger? Om det er snakk om søknad om permisjon så er vel det bare å skrive en søknad å gi til arbeidsgiver ?:) evt med bekreftelse på termin?!

Mulig jeg har misforstått hele tråden. Jeg snakker om søknad om foreldrepenger? Om det er snakk om søknad om permisjon så er vel det bare å skrive en søknad å gi til arbeidsgiver ?:) evt med bekreftelse på termin?!

Godt mulig det er jeg som misforstår hele tråden, bare så min mulighet til å spørre! Hehe, men takker for alle svar! Der jeg jobber har vi egne søknader som fylles inn og leveres til koordinator :)

Tips: se på NAV Foreldrepenger på FB.
Jeg er 27+6 i dag og sendte inn på fredag. Hadde på forhånd skrevet mail til jordmor der jeg bad henne skrive bekreftelse på graviditeten. Fikk denne i posten.
Inntektsopplysningsskjema fra arbeidsgiver ble sendt samme dag også.
Hugs eget skjema for inntektsopplysninger hvis du er selvstendig næringsdrivende i tillegg, og evt utskrifter av selvangivelse og regnskap.
Her er behandlingstiden 8 uker.

Har et spørsmål. Er det vi som skal sende inn inntektsopplysningsskjema eller er det arbeidsgiver? Ser det står på den elektroniske søknaden at man må legge med inntektsopplysningsskjema, timelister og lønnsslipp :) forvirra..

Har et spørsmål. Er det vi som skal sende inn inntektsopplysningsskjema eller er det arbeidsgiver? Ser det står på den elektroniske søknaden at man må legge med inntektsopplysningsskjema, timelister og lønnsslipp :) forvirra..

Nav sa til meg at det beste er om man sender det selv som vedlegg til søknaden, men det er noen bedrifter som ikke gir det til arbeidstaker, men sender direkte til nav selv.

Nav sa til meg at det beste er om man sender det selv som vedlegg til søknaden, men det er noen bedrifter som ikke gir det til arbeidstaker, men sender direkte til nav selv.
Okei, takk for svar,har tre ulike arbeidsgivere, hun ene skulle sende det samme dag, men jeg fikk ikke kopi , mens de to andre aner ikke hva jeg snakker om :) skal ikke være lett !

Okei, takk for svar,har tre ulike arbeidsgivere, hun ene skulle sende det samme dag, men jeg fikk ikke kopi , mens de to andre aner ikke hva jeg snakker om :) skal ikke være lett !

Nei det er noe dritt hele greia spør du meg :p med 9 ukers behandlingstid her jeg bor så kan man liksom ikke ta seg god tid heller :p

Back
Topp