Permisjonspenger

Pio

Elsker forumet
Maiblomstene 2020
Off.. Dette kommer til å bli innviklet og langt, men vi prøver..

Jeg gikk direkte over fra mammapermisjon til sykemelding pga kvalme og oppkast i dette svangerskapet også, med Mali hadde jeg 1 års permisjon med 80% lønn, får nå fortsatt 80% lønn siden jeg ikke har jobbet i det hele tatt.. Må vist være på jobb 100% i 16 dager for å få 100% lønn igjen.. Dette vet jo ikke jeg når skjer, siden jeg fortsatt ikke har lagt på meg vil ikke legen at jeg skal jobbe mer enn en dag eller to i uk fremover..

Men det store spørsmålet blir da, om jeg fortsatt får 80% lønn fremover og skal ha 1 års permisjon med denne babyen også, vil jeg da få 80% lønn av 80% opptjent da? Men hva om jeg f.eks jobber 100% i mai eller senere da, hvilket lønn vil jeg da få i permisjonen min? Noen som vet??

Bør vel ringe lønningskontoret på mandag sikkert, men enklere å spørre her inne først.. [:)]

ORIGINAL: tullingen

eg jobbe bare 50% men får 100% lønn [8|]

men når d komme t neste permisjon lure eg og på om eg får 80% av 80% lønn eller 80% av 100% lønn
så når du har funnet et svar på d så vil eg vita [8D]

Er du sykemeldt resten da?? Jobber du i kommunen??

Skal si ifra når jeg finner det ut ja..[:)]

ORIGINAL: Gopio

men når d komme t neste permisjon lure eg og på om eg får 80% av 80% lønn eller 80% av 100% lønn

e sykemeldt 50% ja
har vært d fra eg starta ijenn itte permisjonen å blir nåk 50 eller mer sykemeldt frem t neste permisjon og pga bekkenet.
Ja eg jobbe i kommunen

Hmm.. da er enten min kommune grådige og KAN alle reglene inn og ut angående dette, eller så er din kommune snill med deg.... Hvor i alle dager skal jeg lete for å finne ut hvem som har rett her da??

e sykemeldt 50% ja
har vært d fra eg starta ijenn itte permisjonen å blir nåk 50 eller mer sykemeldt frem t neste permisjon og pga bekkenet.
Ja eg jobbe i kommunen

Hmm.. da er enten min kommune grådige og KAN alle reglene inn og ut angående dette, eller så er din kommune snill med deg.... Hvor i alle dager skal jeg lete for å finne ut hvem som har rett her da??

hm... nei sei d
eg håpe INDERLIG d e min kommune [8D]
vil ikke at di ska trekka meg i lønn [8|]

Håper det er min kommune som har lest feil og at jeg får 100% lønn, og at de ikke trekker deg [:D]
Skal sjekke kommunens hjemmeside nå tenkte jeg for å se om det ligger noe personalreglement der..

e sykemeldt 50% ja
Ja eg jobbe i kommunen

hm... nei sei d
eg håpe INDERLIG d e min kommune [8D]
vil ikke at di ska trekka meg i lønn [8|]

Håper det er min kommune som har lest feil og at jeg får 100% lønn, og at de ikke trekker deg [:D]
Skal sjekke kommunens hjemmeside nå tenkte jeg for å se om det ligger noe personalreglement der..

dette va jo nesten litt skummelt [8D]
eg fikk vertfall 100% lønn nå [:D] å har vært 100% sykemeldt 1 ukå eg skulle jobba å 50% ittepå [8D]

Merkelig.. kan det være forskjellig fra kommune til kommune da?
Og hadde du også 1 års permisjon med 80% lønn med Odin?

Jeg har vært 100% sykemeldt i nesten en mnd nå.. men skal prøve tilbake på jobb i slutten av neste uke tror jeg,, om legen går med på det..

Fikk penger med jobben.. Ja skal ha det med babyen jeg også.. så merkelig at de gjør sååå forskjellig..
Lurer veldig på hvem jeg skal kontakte angående dette altså...

Fikk forresten også 100% lønn nå, men fikk mail fra lønningskontoret:

"Hei
Lønn fra 22.februar er utbetalt etter 100% stilling.
Da du gikk rette over fra fødselspermisjon til sykefravær skulle du vært utbetalt etter 80% stilling.
Vi beklager og retter det opp til april lønn.

Vi ønsker deg god bedring og håper du snart er tilbake på jobb. " Fra lønningskontoret

Så i April får jeg vel bare 60% da [:'(]

Så skrev jeg mail tilbake:

Heisann.

Okay, kjekt å vite.  Men får at jeg skal få 100% lønn, må jeg begynne i 100% jobb da? For er sykemeldt til 17. Mars nå, og mest sannsynlig kommer jeg til å begynne å jobbe litt etter dette, men ikke full stilling.. f.eks jobbe 30% og 70 % sykemeldt.. Får jeg da 100% eller 80% lønn?

Fikk da svar:

For å få 100% lønn må du ha tiltrådt i 100% arbeid.

[:'(][&:]

Fikk penger med jobben.. Ja skal ha det med babyen jeg også.. så merkelig at de gjør sååå forskjellig..
Lurer veldig på hvem jeg skal kontakte angående dette altså...

ring t lønningskontoret kansje?

Ja, men siden det var de som sa at jeg fikk bare 80% lønn så vil de vel fortsette å si dette da.. men kan ringe for å høre hvor det står da..

Men, det er vel jobben din du er sykemeldt fra, ikke permisjonen!?
Ville jo trudd at du da blir sykemeldt så mye som stillingen din tilsier...altså at du får 100% sykepenger hvis du har 100% stilling!?

Spør på Lommelegen.no, de er flinke til å gi gode og forståelige svar [;)]

ORIGINAL: latterjenta

Men, det er vel jobben din du er sykemeldt fra, ikke permisjonen!?
Ville jo trudd at du da blir sykemeldt så mye som stillingen din tilsier...altså at du får 100% sykepenger hvis du har 100% stilling!?

Spør på Lommelegen.no, de er flinke til å gi gode og forståelige svar [;)]

Ja det var dette jeg også begynte å tenke på, at permisjonen er jo ferdig.. så jeg er nå i 100% stilling om dere skjønner, og jeg er jo 100% sykemeldt ikke 80%... Kanskje jeg kan sende inn spørsmålet mitt der ja.. [:)] *lurt*

Eg meiner å ha lest ein stad at du får 80% av 80% dersom du går frå ein permisjon til ein anna, utan å ha jobba dei 6 mnd du skal vere i jobb for å tene opp permisjonspengar (så sant du hadde 80% løn under første mammapermen). Trur kanskje det står på nav.no .. men lykke til i å finne info der. [8D]

ORIGINAL: GirAffa

Eg meiner å ha lest ein stad at du får 80% av 80% dersom du går frå ein permisjon til ein anna, utan å ha jobba dei 6 mnd du skal vere i jobb for å tene opp permisjonspengar (så sant du hadde 80% løn under første mammapermen). Trur kanskje det står på nav.no .. men lykke til i å finne info der. [8D]

Skal prøve å ringe NAV idag tenkte jeg, men guri malla for ei mølle det er der.. [:'(] Både på nettet og over telefon..

Da har jeg snakket med Nav [:'(][&:][8D]

Og din arbeidsgiver tullingen, er nok bare ikke helt oppdatert eller veldig snill med deg.. [:D]
Det stemte det lønningskontoret hadde gjort hos meg, altså at jeg får 80% lønn frem til jeg jobber 100% igjen, dette fordi det siste halve året har jeg (du også) opparbeidet oss bare 80% lønn (eller noe i den duren)

Men så lenge jeg jobber 100% før jeg går ut i permisjon igjen, blir dette lagt til grunnlag for den nye permisjonen heldigvis..

Men håper ikke din arbeidsgiver finner ut dette etter flere mnd og deretter trekker deg da... [:'(]

Og din arbeidsgiver tullingen, er nok bare ikke helt oppdatert eller veldig snill med deg.. [:D]
Det stemte det lønningskontoret hadde gjort hos meg, altså at jeg får 80% lønn frem til jeg jobber 100% igjen, dette fordi det siste halve året har jeg (du også) opparbeidet oss bare 80% lønn (eller noe i den duren)

Men så lenge jeg jobber 100% før jeg går ut i permisjon igjen, blir dette lagt til grunnlag for den nye permisjonen heldigvis..

Men håper ikke din arbeidsgiver finner ut dette etter flere mnd og deretter trekker deg da... [:'(]

kremt kremt

så om me jobbe 100% feks 1 dag før neste permisjon så får me 80% av 100% lønn? [8D]

Jepp, forstod det slik jeg ja [:)] Men du har jo 100% lønn hele tiden da sikkert?!

kremt kremt

så om me jobbe 100% feks 1 dag før neste permisjon så får me 80% av 100% lønn? [8D]

Jepp, forstod det slik jeg ja [:)] Men du har jo 100% lønn hele tiden da sikkert?!

Ja eg har jo 100% lønn nå [:D]
så lenge d vare då [8|]
tror eg nesten ska snakka me sjefen så di ikke plutselig ska ha ufattelig me penger av meg [:'(]

Ikke for å skremme deg altså jeg sier dette, men vet at jeg hadde blitt ufattelig sur om de plutselig ville hatt MYE penger av meg.. [:'(] Men drygt om de da plutselig kommer på at det er slik, men du kunne fått 100% lønn hele tiden da...

d e vell egentlig diras ansvar og?
di som styre lønn ikke eg.....

Du selv har et ansvar for  følge med på at du ikke får for mye betalt, de har rett til å trekke deg for for mye betalt så lenge det ikke har gått mer enn ett år siden feilen oppstod hvis jeg ikke husker feil...
Men, så er det noe som heter "mottok i god tro", altså at du ikke har hatt anelse om at du har fått for mye, og det er jo det som har skjedd her!
Jeg hadde sagt ifra på jobben om feilen, men hadde krevd at de ikke skulle trekke deg for det du har fått for mye siden du har handlet i god tro [:)]

ORIGINAL: latterjenta

d e vell egentlig diras ansvar og?
di som styre lønn ikke eg.....

Du selv har et ansvar for  følge med på at du ikke får for mye betalt, de har rett til å trekke deg for for mye betalt så lenge det ikke har gått mer enn ett år siden feilen oppstod hvis jeg ikke husker feil...
Men, så er det noe som heter "mottok i god tro", altså at du ikke har hatt anelse om at du har fått for mye, og det er jo det som har skjedd her!
Jeg hadde sagt ifra på jobben om feilen, men hadde krevd at de ikke skulle trekke deg for det du har fått for mye siden du har handlet i god tro [:)]

Dette stemmer nok desverre ja.. Lønningskontoret har lov å trekke det fra deg i en smell om de finner det for godt desverre.. Så snakk meg sjefen din å hør med h*n..

sjefen min sa eg fikk rett lønn
eg va jo på jobb 100% bare eg va 50% sykemeldt
så eg skulle ha 100% sa hu

Jaja.. da har de vel forskjellige regler fra kommune til kommune da.. [8D]
Jeg skal begynne å jobbe 50% neste uke nå, og er spent på hvilken lønn jeg får da..

Back
Topp