Permisjonspenger

Mimmis88

Andre møte med forumet
Hei! Noen som kan fortelle meg hva som lønner seg/hva dere skal. 80 eller 100% lønn? Og lønner det seg kanskje og ta 100%lønn og så spare ved siden av for så å ta ulønnet en liten periode? Jeg vil få mine permisjonspenger direkte fra nav. Mens far får fra arbeidsgiver, og de gir han 100%lønn uansett hva jeg velger.
Jeg har lyst til å være hjemme lengst mulig, men samtidig ha nok penger :))

Totalsummen blir høyere om du tar 100% og evt ulønnet permisjon etterpå :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

For oss lønner det seg å ta 100% lønn, og dermed ta ti uker uten lønn. Er like lenge hjemme som ved 80% lønn, og får ca 18 tusen mer utbetalt. Så vi skal spare 20% av lønna hver måned for å ha til ukene uten lønn.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Det vil nesten alltid lønne seg å ta 100% og spare 20% hver mnd til de mnd du evt tar ulønnet. MEN da har du ikke de forsikringsordningene gjennom jobben da, så om du blir veldig syk så er du litt i trøbbel.

Jeg regnet også at det lønner seg å ta 100% så spare litt. Men får alle da ulønnet permisjon eller kan det skape problemer? Har noen erfaring? :)

Alle har rett til 1 års ubetalt permisjon i tillegg til den ordinære foreldrepermisjonen :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Må undersøke med arbeidsgiveren min ang ulønnet permisjon. :)

Jeg skal ha 80%... Regnet på det og er ikke veldig stor forskjell i vårt tilfelle. Velger da dette for å ha minst mulig ulønnet permisjon der man mister rett på sykepenger, pluss div forsikringer...

Sent from my iPhone using BV Forum

skal ha 80 % denne ganger :) Synes permisjonen sist var ALT for kort :) Her er vi også helt ukjent med begrepet "spare"...

Jeg må nesten høre hva de sier på NAV, om hva jeg har krav på tror jeg.
Går på aap for tiden, så greit å sjekke ut :)
Men tenkte jeg skulle vente til etter neste JM time, siden jeg skal ha med bekreftelse på svangerskapet da ;)

Uff og æsj. Kikket på papirene som skal til NAV nå... Ser komplisert ut...

Sent from my iPad using BV Forum

Jobber som 50 % nattevakt, men har vært sykemeldt tre måneder, og hatt svangerskapspenger fra juli. Ser ikke helt hvordan jeg får det til å passe inn i papirene...:/ men jeg skal nok finne ut av det:)

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg må nesten høre hva de sier på NAV, om hva jeg har krav på tror jeg.
Går på aap for tiden, så greit å sjekke ut :)
Men tenkte jeg skulle vente til etter neste JM time, siden jeg skal ha med bekreftelse på svangerskapet da ;)
Jeg har gått på aap i 3 år å dette er 2. gangen jeg søker om foreldrepenger :) aap stiller på lik linje med vanlig jobb og du vil få utbetalinger vær mnd slik som om du sendte meldekort hver 14 dag :)

Jeg har gått på aap i 3 år å dette er 2. gangen jeg søker om foreldrepenger :) aap stiller på lik linje med vanlig jobb og du vil få utbetalinger vær mnd slik som om du sendte meldekort hver 14 dag :)

Ja jeg vet ;-)
Var på møte idag, og de klaget faktisk over at jeg ikke hadde søkt enda..!!
Så skal søke over helga tenkte jeg ;-)
Må bare ha bekreftelse fra jm først :-)

Ja jeg vet ;-)
Var på møte idag, og de klaget faktisk over at jeg ikke hadde søkt enda..!!
Så skal søke over helga tenkte jeg ;-)
Må bare ha bekreftelse fra jm først :)

Sendte inn søknaden i dag :) Regner med å gå ut i permisjon i oktober .

Oi. er det sent å søke? må gjøre det en av de nærmeste dagene da. termin 23.11.

Back
Topp