Permisjonspenger, hjelp?

Valentina*

Glad i forumet
Jeg har fast jobb osv... Men har hatt permisjon ned til 70% etter førstemann ( for å ha mer familietid ).

Nå lurer jeg på om det kan være lurt å gå opp i stilling igjen for å tjene meg opp mer permisjonspenger?
Alså hvordan beregnes permisjonspengene nå? Siste lønnsslipp før ut i perm, gjennomsnitt av 10 siste mnd?

Svar de som kan :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Du må ha jobbet 6 av 10 mnd. før fødsel for å ha krav på foreldrepenger, det er vel egentlig det eneste jeg vet ;) Hehe

Ellers tror jeg du kan gå innom med lønnsslipper og håpe de tar utgangspunkt i dem (f.eks. 3 stk., og de regner gjennomsnittet av dem), ellers vil de ta utgangspunkt i gjennomsnittet av de siste 10 mnd. Men dette vet jeg ikke med sikkerhet ;)
 
Last edited:
Jeg tror du gjør lurt i å gå tilbake til 100% fast stilling. Nav beregner foreldrepenger ut fra om det er en varig endring (hvilket en fast stilling er). Det blir noe annet dersom du jobber ekstravakter siste månedene, da vil de gjennomsnittsberegne deg. Ved overgang til fast stilling vil du sannsynligvis få beregnet etter siste lønnsslipp. Nå er det imidlertid ingen presise svar å få fra nav, siden alle tilfeller beregnes individuelt. Det er nå slik jeg har forstått det :) Lykke til!
 
er nok veldig lurt å gå opp i stilling ja, og jeg tror de som regel ordner sånn at du får mest mulig penger. Lønner det seg å se på de tre siste gjør de det, hvis ikke bruker de kanskje noen fra tidligere + nye. Det er hvertfall ikke sånn at de alltid regner gjennomsnitt av de 10 siste mnd
 
Back
Topp