Permisjonspapirer

Dragemamma

Forumet er livet
*MIA*
Da har jeg gjort mitt første forsøk på å fylle inn "papirene" for permisjonspenger fra nav.

Men, jeg har bare lagt det bort igjen.
Må sjekke med jobb hva jeg skrev på papirene der. Vet jo når jeg sa jeg skulle tilbake på jobb, men ikke akkurat hvilke uker jeg skulle ta ut sommerferie.

Jeg syns det er mye mer snodig å fylle ut nå enn for 5 år siden da lillesnupp var på vei.

Men bare for å høre med dere...

Jeg kan ta ut ferie midt inne i permisjonstiden? Sånn, først X uker med permisjon, 4 uker med ferie (hvor mannen ikke tar permisjon) og så ta X uker med permisjon igjen?

Da jeg hørte på NAV ang ferie fikk jeg beskjed om at jeg kun kunne ta ut 21 dager ferie pr kalender år i permisjonstiden. Resten måtte jeg ta etter.

Da jeg hørte på NAV ang ferie fikk jeg beskjed om at jeg kun kunne ta ut 21 dager ferie pr kalender år i permisjonstiden. Resten måtte jeg ta etter.

Ok.
Må jo sjekke med jobb uansett, men da må jeg sjekke om de satt opp 4 eller 5 uker :S
Takk :)

Tror søknaden har forandret seg det siste året, den jeg fylte ut for halvannet år siden med storebror var mye enklere... :)

Ferie inni permisjonstiden er ikke noe problem :)
Du må bare fylle ut litt ekstra skjemaer til nav. Da dette blir en utsettelse av permisjon, skal ikke være enkelt nei...

Du kan føre inn ferien i tilleggsopplysninger allerede i foreldrepengeskjemaet og så må arbeidsgiver føre det på inntektsskjemaet, så slipper du å fylle ut utsettelsesskjemaet senere.

Enda enklere :)

Du kan føre inn ferien i tilleggsopplysninger allerede i foreldrepengeskjemaet og så må arbeidsgiver føre det på inntektsskjemaet, så slipper du å fylle ut utsettelsesskjemaet senere.

Enda enklere :)

Inntektsskjema??:eek:

Skal jeg ikke bare legge ved bekreftelse fra lege på at jeg er gravid, lønnsslipp og arbeidskontrakt?
:schocked028

Hjelp!!

Ok... Kan dere "se" om jeg har gjort det greit?

Jeg har fylt inn at jeg skal ha full mamma perm med en gang.
Så har jeg skrevet inn perioden frem til ferien min starter (som en del av felles perioden).
Så har jeg fylt inn perioden jeg skal ha etter ferien.

I tilleggsopplysninger på siste siden har jeg skrevet at jeg tar ut ferie fra dato til dato.

Holder ikke det??:schocked028
Trodde jeg hadde fått det til nå

Arbeidsgiver må sende inn inntektsskjemaet :) Ikke få panikk!

Det er noe arbeidsgiver gjør når de får beskjed av nav eller?

Jeg jobber i kommunen, så kommunen betaler lønn til meg hele perioden også får de igjen fra nav.

Ja da går det jo enda mer automatisk, men prat med lønningskontoret slik at de er klar over at de må sende. Tror ikke NAV kontakter dem, men det vet jeg ikke.

Ja da går det jo enda mer automatisk, men prat med lønningskontoret slik at de er klar over at de må sende. Tror ikke NAV kontakter dem, men det vet jeg ikke.

Takk

Back
Topp