Permisjonskabalen

FruJohnsen

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Oktoberskatter 2014
Marslykke 2016
Junispirene24❤️
Vil bare dele litt frustrasjon... :smiley-angry003:BangHead

Hvordan løser dere permisjon og ferie? Jeg vil være tilbake i jobb 1. August til et nytt barnehageår tror jeg, og at far overtar da. også er det barnehageplass og ferie i tillegg..

Last edited:
Ut fra min utregning skal vi klare å vente med barnehageplass til 1.januar. Men da tar vi 80%/event 100% med et par mnd uten lønn. Før ferie er tatt med, har vi da permisjon til midten av november. Så satser jeg på at ferie/besteforeldre berger oss til jeg tar juleferie 19.des(jobber i skolen).

Her ser det ut til at far tar 15 uker og jeg resten, da får jeg med meg barnehageåret fra starten. Om vi tar noe fri i desember, uten om de 4 ukene, så kan vi også holde igjen bhgstart til 1. Januar. Håper vi får til det.

-Fra appen-

Permisjon er en vanskelig kabal. Det samme er nav. De skjemaene de bruker er laget for å misstolkes, iallefall virker det slik.
Husk å søke tidsnok. Far trenger ikke ta ut sin permisjon rett etter din ( hvis han er i 100% jobb), han må ta den ut innen barnet er tre år, eller før dere eventuelt får flere barn. Dette må det søkes om før din permisjon er over.

Åh jeg er helt blank på dette. Når datteren vår studerte mannen så jeg tok ut alle 56 ukene. Tror det har rent mye vann i bekken siden den gang.

Jeg jobber i vikariat som går ut juli og han jobber 4 - 4 turnus. Hjemme 4 uker, borte 4 uker. ANER ikke hvordan vi skal løse det. Må først og fremst sette meg ned å lese regelverket.

Er det fortsatt slik at man skal søke etter uke 26?

Slik jeg regner det tar vi 100%. Da er jeg tilbake i jobb i slutten av mai (ca 25 mai).
Så overtar far med perm og feren sin til slutten av september (mangler to uker, men det skal vi klare å få til), så tar jeg tre mnd ulønnet fra oktober til desember.
Da trenger vi barnehage fra januar 2016. evnt dagmamma.

Vi taper faktisk mer penger på å ta 80%, enn at jeg tar tre mnd ulønnet. Ganske sykt. Og jeg er så glad for at vi har funnet utav det.

Her tar vi 100%. Jeg har fast 20% ( fast annen hver helg ) så jeg er hjemme på dagtid mens gubben på jobb, så hvis jeg tar på meg litt ekstra på kveld, så går det bra. ( jobber på et gamlehjem ) når perm er over da.. Ingen hast med bhg her :) storebror begynte i bhg da han var 2 år pga jeg var jobbsøkende :)

Sendt fra min IPhone 5C :)

Vi har skal ha 80% men har ikke regnet på om vi taper eller vinner noe på det.

Du taper på det uavhengig av lønn. Dersom du tar 100% og setter av 20% av lønna di hver mnd vil du sitte igjen med mer :)

Sent from my iPhone using BV Forum
Da får det så være :) Ferdigsydd pakke er fint for meg :P

-Fra appen-

Du taper på det uavhengig av lønn. Dersom du tar 100% og setter av 20% av lønna di hver mnd vil du sitte igjen med mer :)

Da får det så være :) Ferdigsydd pakke er fint for meg :P

-Fra appen-

Vi har skal ha 80% men har ikke regnet på om vi taper eller vinner noe på det.
Alle taper på 80%. Vi taper nærmere 20000, så blir 100% + ulønnet her i alle fall :) Vi gjør da som en annen nevnte her; sparer de ekstra pengene til den ulønnede permisjonen :)

Hvordan jeg og mannen min skal dele permisjonen, vet vi ikke enda. Heller ikke hvor lenge vi blir hjemme totalt sett. På tide å begynne å tenke på det nå kanskje ;)

Alle taper på 80%. Vi taper nærmere 20000, så blir 100% + ulønnet her i alle fall :) Vi gjør da som en annen nevnte her; sparer de ekstra pengene til den ulønnede permisjonen :)

Hvordan jeg og mannen min skal dele permisjonen, vet vi ikke enda. Heller ikke hvor lenge vi blir hjemme totalt sett. På tide å begynne å tenke på det nå kanskje ;)

Jeg har arbeidsgiver litt i nakken, så vi må iallefall finne ut av det :) Hun må ansette vikar for meg. Stillingen er lyst ut men hun må vite om de trenger vikar for en lenger periode enn satt opp.

-Fra appen-

enig!!! det står t.o.m med det på nav sine sider om foreldrepenger :)

Kan arbeidstaker kreve å vite slikt nå? Skal på intervju nå om ei uke å hadde ikke tenkt at jeg måtte evt legge en plan på det allerede nå...

Vi har ikke tenkt på delen enda. Men vi må nesten bestemme oss etter uke 26. Vi skal ta 100% uansett. Tanken er at vi skal søke til bh plass til august og betale for plassen til hun fyller ett år. Vi begge driver mat butikken sammen (selv næringsdrivende) og vi har ikke snakket om hvem blir med babyen hjemme fram til oktober da fyller hun ett år eller lengre i tilfelle vi fikk ikke bh plass i august. Vi få se, jeg er mer slappet denne gangen fordi jeg har ikke arbeidsgiver som krever info om planen:)

Vi velger 80% dekning og 59 uker perm. Taper 6000,- på det.

Men 6000,- VS 10 uker lengre perm er et enkelt regnestykke for oss.

Vi velger 80% dekning og 59 uker perm. Taper 6000,- på det.

Men 6000,- VS 10 uker lengre perm er et enkelt regnestykke for oss.

Tanken med å tjene på 100% er vel at man tar ulønnet permisjon de siste 10 ukene, men at man setter av 20% av lønna hver mnd slik at man har noe å leve på de mnd :) Da får man like lang permisjon, men mer penger.

-Fra appen-

Tanken med å tjene på 100% er vel at man tar ulønnet permisjon de siste 10 ukene, men at man setter av 20% av lønna hver mnd slik at man har noe å leve på de mnd :) Da får man like lang permisjon, men mer penger.

-Fra appen-
Akkurat ;)

Back
Topp