Permisjonshjelp!! :D

Almy

Forelsket i forumet
Trenger litt hjelp før jeg skal søke permisjon..:)

Hvor mange ferieuker kan jeg "pakke inn" i permisjonen, og hvor mange uker kan jeg føre over til neste år ?
Må man skrive når pappa skal ha permisjon?

Jeg vet liksom når min permisjon begynner, men jeg vil at den skal vare lengst mulig.. har igjen alle 5 ferie ukene fra i år, og tror jeg vil bruke alle ferieukene mine til neste år sammenhengende med permisjonen, untatt 2 uker...
Vet liksom ikke helt hvordan jeg skal gjøre dette.. pappaen er i nordsjøen, og jeg må jo være hjemme med babys når han er på jobb, frem til bhg start i august... ?????

HJEEEEEEELP [:)]

ORIGINAL: Almy

Hvor mange ferieuker kan jeg "pakke inn" i permisjonen, og hvor mange uker kan jeg føre over til neste år ?

Jeg vet liksom når min permisjon begynner, men jeg vil at den skal vare lengst mulig.. har igjen alle 5 ferie ukene fra i år, og tror jeg vil bruke alle ferieukene mine til neste år sammenhengende med permisjonen, untatt 2 uker...
Vet liksom ikke helt hvordan jeg skal gjøre dette.. pappaen er i nordsjøen, og jeg må jo være hjemme med babys når han er på jobb, frem til bhg start i august... ?????

heihei.
har akkuratt sendt inn disse papirene selv. men har snakka mye med nav på telefon når jeg fylte ut papirene.

verken du eller pappaen trenger å vite når dere skal ha ferie nå. Han lo litt når jeg snakka med han nav saksbehandleren, for han sa at de færreste vet når de skal ha ferie for et helt år.
de er mest intr i NÅR permen begynner og hvor mye du skal ha.

du må si i fra 2 måneder før du skal ha ferie. så stopper de utbetlaingen når du tar ut ferie.

jeg vet heller ikke når pappaen skal ha perm, dette skrev jeg også. men at det ble mot slutten av min permisjon.
dette kan man også si i fra når det begynner å nærme seg.

det er du soom må avtale med din arbeidsgiver om du kan ta ut 10 uker til neste år, dersom du har råd til det.
eller om du skal ta 2 uker her og 2 uker der. nå i år. fordi vi ikke har råd til å samle opp alt på engang.
men selvom jeg fordeler ferien, så blir jo permen + ferien like lang.

jeg skal i hvertfall ta mine 5 uker når permen min er over, for da kan jeg gå 5 uker hjemme i sommer med pappan og babyen. men jeg vet ikke når det blir ennå...

Okei.. Min permisjon starter 10. juni i år.
La da si at jeg tar 5 uker ferie i sept. da vil det si at jeg har brukt 24 uker av permisjonen min i år(2010)
Kan jeg pakke inn 3 uker av ferieukene mine i f.eks februar 2011, slik at permisjonen blir itt lengre, eller må jeg ta ferieukene i 2011 etter endt permisjon??

Blæææ, dårlig forklart... :P Håper du forstår :)

ORIGINAL: girlypai

heihei.
har akkuratt sendt inn disse papirene selv. men har snakka mye med nav på telefon når jeg fylte ut papirene.

verken du eller pappaen trenger å vite når dere skal ha ferie nå. Han lo litt når jeg snakka med han nav saksbehandleren, for han sa at de færreste vet når de skal ha ferie for et helt år.

du må si i fra 2 måneder før du skal ha ferie. så stopper de utbetlaingen når du tar ut ferie.

jeg vet heller ikke når pappaen skal ha perm, dette skrev jeg også. men at det ble mot slutten av min permisjon.

det er du soom må avtale med din arbeidsgiver om du kan ta ut 10 uker til neste år, dersom du har råd til det.
eller om du skal ta 2 uker her og 2 uker der. nå i år. fordi vi ikke har råd til å samle opp alt på engang.

jeg skal i hvertfall ta mine 5 uker når permen min er over, for da kan jeg gå 5 uker hjemme i sommer med pappan og babyen. men jeg vet ikke når det blir ennå...

Okei, tusen takk for svar :)
Det var det jeg håpet på. Men tenker jeg bare skriver med et vedlegg om at vi kommer tilbake på når pappaen tar ut perm, og når jeg tar ut ferieukene mine... Ferieukene mine kan nemlig bli vanskelig å ta ut dersom jeg tar å jobber mens pappaen har perm, og deretter ta ut ferieuker... pga vi ikke kan ta mer enn 3 uker ferie sammenhengende om sommeren.. og jeg vil jo helst ha med meg litt ferie om sommeren.. og pappaen vet ikke helt når han skal være ute på jobb (holder på å bytte noen turnuser) og vi tenkte at dersom han tar perm en tur ut, jobber neste tur ut, og perm deretter igjen, så får han faktisk 20 uker permisjon(bare ikke sammenhengende) !! :D

heihei.

Okei, tusen takk for svar :)
Det var det jeg håpet på. Men tenker jeg bare skriver med et vedlegg om at vi kommer tilbake på når pappaen tar ut perm, og når jeg tar ut ferieukene mine... Ferieukene mine kan nemlig bli vanskelig å ta ut dersom jeg tar å jobber mens pappaen har perm, og deretter ta ut ferieuker... pga vi ikke kan ta mer enn 3 uker ferie sammenhengende om sommeren.. og jeg vil jo helst ha med meg litt ferie om sommeren.. og pappaen vet ikke helt når han skal være ute på jobb (holder på å bytte noen turnuser) og vi tenkte at dersom han tar perm en tur ut, jobber neste tur ut, og perm deretter igjen, så får han faktisk 20 uker permisjon(bare ikke sammenhengende) !! :D

jepp. jeg skrev at vi kom tilbake til dette med ferie og pappaperm senere.
det var helt okey med nav, og helt vanlig praksis.

jeg skrev dette som en kommentar i det store og ledige feltet under ferieposten der.
fikk brev fra de i går, om at søknaden var motatt og ville bli behandlet i løpet av en måned.

Så flott :D

Jeg tok jo tlf jeg også... og sa det viktigste var bare at de fikk inn datoen min...:D

Hun sa også at det var lurt å vente med fars lønnslipp til han skulle ta ut perm (1-2mnd før), tilfelle lønnen hadde endret seg til dess, til fordel for oss :)

åja, dette med fars lønnslipp viste jeg ikke noe om... jeg tror jeg skrev hva far tjente.. og han kommer jo egentlig til å tjene litt bedre neste år... menmen.. kan vel forhøre meg med de nærmere når han skal ha perm.

Ja, det er sikkert ikke noe krise... De tar vel utgangspunkt i hva de har registrert selv uansett, regner jeg med...:p

jepp. jeg skrev at vi kom tilbake til dette med ferie og pappaperm senere.
det var helt okey med nav, og helt vanlig praksis.

jeg skrev dette som en kommentar i det store og ledige feltet under ferieposten der.
fikk brev fra de i går, om at søknaden var motatt og ville bli behandlet i løpet av en måned.

Ja, sånn gjorde vi det sist også. Regner med vi gjør det på samme vis denne gangen også.
Sist løste vi det slik at jeg tok ut litt ferie i noen av de ukene pappaen tok ut fedrekvoten. Delte opp fedrekvoten i en periode på 4 uker og en på 2 (var bare 6 uker fedrekvote den gangen). Jeg tok 4 uker ferie i den første perioden, slik at vi kunne ha litt tid sammen. Så tok jeg en uke ferie og jobbet en uke i den andre perioden. Så fortsatte jeg med mine uker etterpå.

Vet ikke helt hvordan vi gjør det denne gangen, for aner ikke hvordan det blir med ferie på samboeren i år. Tror kanskje jeg kommer til å søke om å overføre to av ferieukene for i år til neste år, slik at jeg får 7 uker ferie til neste år. MEn er ikke sikkert jeg tar ut alle ukene i løpet av permisjonsperioden.

MEn man må huske å si ifra til NAV når man har bestemt seg da, og i god tid før man skal ta ut ferie eller evt. fedrekvote.

ja ellers kan jeg påpeke hva han tjener når han skal ha permisjon [;)]

åååå!! det skal bli så koooooost å gå ut perm!! gleder meg!!! også på sommeren da! den beste tiden å gå hjemme på, og kose seg hjemme med babyen.. gleder meg til det livet som venter meg! <3

når han blir noen måneder vil vi ut å reise! siden det blir dårlig med ferietur nå før han kommer og ikke minst å være hjemme i sommer..

Dersom ein ikkje har bestemt fars permisjon kan en skrive at en kommer tilbake til det etterhvert. Men da er det uhyre viktig å huske å gi NAV beskjed FØR mors permisjon går ut. Dersom de ikke får beskjed før det - faller retten til fars uker bort.

ORIGINAL: Skogsrypa

er dere sikre på at vi får for 5 uker ferie? Svigerinnen min fikk nettopp svar på sin søknad om permisjon, og der sto det noe om at ferien er 4 uker pluss 1 dag, tariffestet ferie gjaldt ikke, eller noe sånn. Kom jo et langt brev med masse info om sånne ting som man kanskje skulle hatt FØR man søkte..

Hm, det høres litt rart ut når jeg leser det nå, for spiller vel ingen rolle om man tar 5 uker eller 4+1, man må jo leve på feriepengene utbet. i juni uansett.. Og ang. ferie neste år, da har vi vel ikke opparbeidet feriepenger på samme måte som når man er i jobb?

4+1 kan bli overført til neste år.. det er det som er lovfestet. Du kan føre over alle, men da må arbeidsgiver sende med et skriv om at dette er ok (forstod jeg av hun dama i tlf)

Jeg har laget meg et forslag nå...:

fra 10.juni til 25. aug (11 uker) permisjon
26.aug til 29. sept (5 uker) ferie
30. sept til 27 april (30 uker) permisjon¨
28.april til 11.juni (6 uker og 3 dager) på jobb
Pappaen er hjemme (1 tur)
13.juni til 17.juli (5 uker) permisjon
18.juli til 31.juli (2 uker) ferie
Pappaen er hjemme (1 tur)

Pappaen jobber i nordsjøen, så han er hjemme alle de ukene jeg er på jobb :) Og så er jeg hjemme i en av hans fedrekvote uker i siste perioden... :)
Da har jeg 3 ferieuker til gode... (?????)

Innspill?????

Back
Topp