Hei! Noen som har erfaring med å dele opp foreldrepermisjonen for å ta flere korte perioder med ulønnet permisjon innimellom? F.eks. 4 uker foreldrepermisjon, deretter 1 uke ulønnet permisjon (opphold i foreldrepenger) før nye 4 uker foreldrepermisjon. Hensikten er å unngå den lange perioden på ulønnet permisjon rett etter foreldrepermisjonen. Tenker å være hjemme ca 3 mnd ulønnet, men å fordele perioden innimellom permisjonen som skissert. Erfaringer med dette?
Hensikten er å unngå lang periode ulønnet for å redusere risikoen for å bli syk/skadet/ufør i ulønnet permisjon. I min pensjonskasse blir man meldt ut hvis >4 uker ulønnet permisjon, dette unngår jeg ved å heller ta flere korte perioder innimellom. Får da reduserte utbetalinger hver måned, i stedet for 3 mnd helt uten inntekt helt på slutten av perioden.
Noen som har peiling? Har vært i dialog med NAV flere ganger ang sykepengerettigheter osv, men opplever å få uklare svar. Vil sikre meg selv best mulig før ulønnet permisjon, og velge den løsningen der jeg beholder flest mulig av rettighetene mine.