Permisjonsfordeling

Vi valgte å gå for 100%, også tar jeg 12 uker av de felles og han tar 4. Har også 7 uker ferie til neste år som skal brukes på et tidspunkt:)

Forrige gang valgte vi 100% og tok 10 uker ulønnet. Men fy fasan for et styr det var, mistet pensjonsrettigheter og mye annet. Kjenner jeg vil helst unngå ulønnet, isåfall kun max 2 uker. Men da er jeg i permisjon bare til juli :oops: det er jo sykt kort tid.

80% her. Joda, det blir litt omstilling økonomisk - men tenker at hvis vi slutter å sløse så mye i hverdagen så kommer det til å gå fint :laughing002 om vi lærer oss ukeshandling og å sjekke hva vi har i skap/fryser fra før av så tror jeg vi er langt på vei :p jeg tar alt av felles kvote da jeg har mer lyst å være hjemme og har bedre ordning på jobb(får betalt via arb.giver og feriepenger på alt av foreldrepenger bla.)

80% her. Joda, det blir litt omstilling økonomisk - men tenker at hvis vi slutter å sløse så mye i hverdagen så kommer det til å gå fint :laughing002 om vi lærer oss ukeshandling og å sjekke hva vi har i skap/fryser fra før av så tror jeg vi er langt på vei :p jeg tar alt av felles kvote da jeg har mer lyst å være hjemme og har bedre ordning på jobb(får betalt via arb.giver og feriepenger på alt av foreldrepenger bla.)
Kan jeg spørre hvor mye mindre du får i lønn i mnd på 80%? Jeg blir å ha ca 7000 mindre utbetalt i mnd :whacky011

Ca 8500,- her. Men håper gapet blir litt mindre etter lønnsforhandlingene :woot:
Gapet vil vel bare bli større dersom du skal opp i lønn :shy:

Her søkte vi i går å gikk for 100% å jeg tar min periode å felles å far tar sine 15 uker så har han 5 uker ferie han også tar.. Så skulle han sjekke med jobb om di har lønner permisjon 2 uker etter fødsel..

Vi vurderte 80 % for å dra det ut i lengden så mye som mulig i tilfelle vi ikke får barnehageplass fra fylte 1 år. Men endte opp med 100 % hvor vi heller skal sette av penger til ev ulønnet permisjon. Jeg tar min del + 13 uker av fellesperioden + noen ferieuker, så tar far sin del + resten av fellesperioden + noen ferieuker. Og vi krysser både fingre og tær for at vi slipper ulønnet permisjon i 7 mnd :wtf:

Føler 100% blir så veeldig liten tid... altså, inkludert 8 uker ferie på meg og hele fellesperioden, så er jeg hjemme kun ut august.. og dersom baby kommer før så er jeg enda tidligere tilbake..

Tror det blir til at jeg tar hele fellesperioden her, både fordi jeg vil ha så lenge som mulig og fordi det gir mest mening økonomisk for oss.

Har enda ikke klart å bestemme oss for om vi skal ta 80 eller 100! Føler det begynner å haste litt nå:nailbiting:

Innom sjefen i går og ble enige om at jeg tar 80 % og ulønnet permisjon etter det så vi strekker det så jeg skal ikke begynne å jobbe igjen før 1 .Mars 2027, det blir 4 mnd ulønnet men det får bare gå :woot:
Har brukt ganske mye tid på å gruble på dette og det er sjelden det er ledige barnehageplasser her i området men nå kan jeg roe tankepresset føler jeg!

Innom sjefen i går og ble enige om at jeg tar 80 % og ulønnet permisjon etter det så vi strekker det så jeg skal ikke begynne å jobbe igjen før 1 .Mars 2027, det blir 4 mnd ulønnet men det får bare gå :woot:
Har brukt ganske mye tid på å gruble på dette og det er sjelden det er ledige barnehageplasser her i området men nå kan jeg roe tankepresset føler jeg!
Wow! Så heldig at dere har muligheten økonomisk til det :D har enda ikke landet på permisjonen, og jobben maser og stresser. Skjønner jo det, er jo bare 5 uker til permisjonsstart

Wow! Så heldig at dere har muligheten økonomisk til det :D har enda ikke landet på permisjonen, og jobben maser og stresser. Skjønner jo det, er jo bare 5 uker til permisjonsstart
Måtte telle selv nå, her også er det 5 uker til permisjonsstart. Nå går tiden fort!

Her har vi valgt 80% også tar jeg alt av felles. I tillegg blir jeg p ta 6 uker ferie etter det. Skal justere ned skattetrekket sånn at jeg ikke får alt for lite i forhold til nå. Så hvis lillegutt kommer til termin blir jeg hjemme til oktober og satser på bhg start 01.10. Kommer til å søke fra 01.08 for å være helt sikker på å få bhg plass❤️

Her har vi valgt 80% også tar jeg alt av felles. I tillegg blir jeg p ta 6 uker ferie etter det. Skal justere ned skattetrekket sånn at jeg ikke får alt for lite i forhold til nå. Så hvis lillegutt kommer til termin blir jeg hjemme til oktober og satser på bhg start 01.10. Kommer til å søke fra 01.08 for å være helt sikker på å få bhg plass❤️
Er du alene? Permisjonen deres blir vel ikke ferdig før i 2027?

Heller litt mot 80% her nå, syns det virker så veldig kort tid med 100%. Mannen har tenkt og bestemt seg for at han vil ha litt av fellesperioden han også, og selv om jeg er glad for det og selvsagt unner han det så innebærer det jo at jeg kommer til å få mindre tid. Kan jo hende at vi ikke er så heldige at vi får flere og at dette er eneste gangen i livet vi skal ha foreldrepermisjon. Vil virkelig ikke sitte senere og angre på at jeg starter i jobb for tidlig, jobbe skal jeg jo gjøre i 35+ år til. Vi klarer oss jo med litt mindre penger en periode også..

Kan jeg spørre hvilken kommune du bor i som potensielt gir plass i bhg før barnet har fylt ett år? Og som i det hele tatt har kapasitet som du tør stole på :)

Back
Topp