permisjons penger?

*Tone*mamma til to*

Glad i forumet
Jeg får utbetalt fra arbeid, dem får fra nav.
Jeg skal ha 100% lønn.
I dag fikk jeg lønnslipp. Og fått mindre en jeg pleier. Det er vel ikke riktig, man blir ikke trekt noe på jobb for og gå i perm?
Skal ikke jeg ha samme lønn som jeg pleier??

ORIGINAL: Renate Røverdatter

Jo du skal jo ha samme som du pleier trodde jeg.
Men har det vært ekstratimer osv som har gjort at lønna di blir litt større hver gang da du var i jobb? For det skal du vel ikke ha, kun den "vanlige"lønna.

har aldri timer utenom det vanlige. Så går ut i fra fast lønna:)

Men hvis du jobber helger ol. så tror jeg ikke du får noe ekstra for de... Tror det bare blir regnet 37,5 timer i uken uten noen tillegg.

Nav tar den faste månedslønna og ganger den med 12, og deler beløpet på antall arbeidsdager det er i året. PÅ den måten har de regna ut hvor mye fastlønna utgjør pr dag. Hvis du da ganger antall arbeidedager det er i de ulike måndedene med dagsbeløpet vil du komme frem til hva du får utbetalt de ulike måndedene.

Eks. ved en månedslønn på 35000.

35000*12 = 420000
Antall arbeidsdager i 2010 = 261

420000/261 = 1609 (Som da blir dagsatsen)

I januar er det 21 arbeidsdager og da blir lønna; 21*1609 = 33789
I februar er det 20 arbeidadager og da blir lønna 20*1609 = 32180
I mars er det 22 arbeidsdager og da blir lønna 23*1609 = 37007
osv

Skjønner ikke hvorfor de ikke bare kan ta utgangspunkt i fastlønna slik som hos arbeidsgiverne, men i NAV har jo en tendens til å gjøre ting litt bakvendt.

Ja, men når hun får betalt fra arbeidsgiver er det den samme summen hver måned, samme som hvis hun hadde jobbet.
Det har ihvertfall jeg fått siden det er jobben som betaler...
Du er sikker på at du har søkt om 100% lønn og ikke 80%?

Jeg tenkte som så at jobben hennes kanskje hadde fått beskjed av NAV hvordan det skulle utbetales.

Det var gjort en feil.... PUH!!
Så får samme lønna som jeg pleier ja, Letta nå ja;)

Back
Topp