permisjons penger..

Miriamsmams

Glad i forumet
.. har jeg ikke hatt før

Men om jeg jobber som ringevikar (sykepleier) to steder fam til fødsel, hvordan regnes da permisjonspenger? og hvordan gjør jeg det?

Du må ha jobbet i minst 6 av de 10 siste mnd før permisjonen begynner (3 uker før termin) og ha tjent minst 35 000 kr. Husk også at det kan ikke gå mer enn 14 dager mellom vaktene ellers vil det ikke regnes som en periode.. Har du to arbeidsgivere må begge sende inn dokumentasjon på din inntekt, og med variabel inntekt vil nav regne ett gjennomsnitt over siste 3/6/9 mnd...

Regner med det er foreldrepenger du mener? [:)] Jeg er også sykepleier, uten fast jobb. Da jeg søkte foredrepenger fikk jeg vite at jeg måtte ha jobbet i 6 av de 10 siste mnd for å ha krav på foreldrepener, og det inntekten må overstige folketrygdens grunnbeløp.. De regner nå den inntekten du har når permisjonen starter for hvor mye du får i foreldrepenger. Noen tror de regner gjennomsnittet av det du har tjent de siste mnd, men det gjør de altså ikke.. (sykepenger regnes jo såklart også som inntekt!)

Jeg hadde et vikariat fram til 31/12-10, fikk ikke forlenget dette [&:] Skulle egentli begynne min permisjon 12/02-11 ut fra terminen min, men valgte å starte permisjonen 01/01-11 i stedet, for da fikk jeg mye mere penger.. Saken var den at jeg ikke hadde fast inntekt fra vikariatet gikk ut, til permisjonen skulle starte. Da ville NAV ha regnet ut fra de ekstravaktene jeg hadde jobbet, syns dette var litt usikkert pga jeg ikke viste hvor mye ekstavakter jeg fikk og om jeg var i form til å jobbe. Hadde heller ikke krav på så mye sykepenger om jeg skulle bli sykemeldt, pga jeg kun hadde jobbet 1,5 år og vært student før dette (de ser på inntekt 3 år tilbake i tid på sykepenger når du ikke har fast jobb - samme med dagpenger).

SÅ det NAV vil gjøre hos de er å regne ut fra inntekten du har når permisjonen skal starte, så fremst du har opptjent retten på foreldrepenger [:)] Så du bør enten jobbe så mye som mulig, eller få sykemelding og sykepenger(såfremst du har krav på en go del sykepenger da.. For at det skal lønne seg for deg..

Back
Topp