Permisjonsøknaden levert :)

Det er vel kun hvis du skal ha ferie utover lovfestet ferie (21 dager)? Jeg måtte ha bekreftelse fra arb.giver på at jeg får ta ut restferie fra 2015 i forbindelse med permisjonen. Må søke på eget skjema i papirform, tungvint synes jeg når en søknad kan sendes elektronisk og en må sendes på papir:confused:
Åja! Men det skal jeg jo ikke ta ut :p skal bare ta ut 4 uker i permisjonstiden. Merkelig at det kom opp når jeg skulle søke; men da prøver jeg uten :) takk for svar!

Åja! Men det skal jeg jo ikke ta ut :p skal bare ta ut 4 uker i permisjonstiden. Merkelig at det kom opp når jeg skulle søke; men da prøver jeg uten :) takk for svar!
Det var i alle fall slik jeg forsto, og mener å huske det var sånn sist gang jeg hadde permisjon også. Men arbeidsgiver må uansett skrive under på søknaden om utsettelse da, er derfor den må på papir

Når jeg prøvde å sende inn fikk jeg beskjed om å sende inn bekreftelse på at ferien jeg skal ta ut i permisjonstiden er godkjent av arbeidsgiver?

Slik jg har skjønt det må du levere bekreftelse på ferie dersom ferien din gjør at permisjonen din blir utsatt. Altså. ..tar du ferien før permisjon eller etter endt permisjon trenger du ikke levere papirer på det.

Skal du utsette permisjonen pga ferie må du levere egen søknad på det hvor arbeidsgiver signerer på at dette er godkjent.
Link til skjema for utsettelse:

https://www.nav.no/no/Person/Skjemaer-for-privatpersoner/skjemaveileder/vedlegg?key=248825

Jeg får utsette permisjonen min med 42 arbeidsdager pga ferie, dermed har jeg permisjon helt fra til 27.april 2017 (med 80% dekning)

Blei visst litt langt det her men håper det er til litt hjelp :)

Slik jg har skjønt det må du levere bekreftelse på ferie dersom ferien din gjør at permisjonen din blir utsatt. Altså. ..tar du ferien før permisjon eller etter endt permisjon trenger du ikke levere papirer på det.

Skal du utsette permisjonen pga ferie må du levere egen søknad på det hvor arbeidsgiver signerer på at dette er godkjent.
Link til skjema for utsettelse:

https://www.nav.no/no/Person/Skjemaer-for-privatpersoner/skjemaveileder/vedlegg?key=248825

Jeg får utsette permisjonen min med 42 arbeidsdager pga ferie, dermed har jeg permisjon helt fra til 27.april 2017 (med 80% dekning)

Blei visst litt langt det her men håper det er til litt hjelp :)
Jeg skal ta ut fire uker ferie i oktober, noe som gjør at det blir et opphold i foreldrepengene og permisjonstiden dermed blir forskjøvet med fire uker. Men det trodde jeg var noe aĺle gjorde, men virker ikke som folk sender inn bekreftelse.

Arbeidsgiver må gi deg en bekreftelse på at du skal ta ut årets ferie og i hvilken periode. Du trenger ikke legge med vedlegget fra Nav i følge det de skriver:

Dersom du ønsker gradert uttak eller utsettelse på grunn av fulltidsarbeid eller årets lovbestemte ferie, er det ikke nødvendig å sende inn vedlegg.

Hvorfor ta ferie under permisjonen, når man kan ta den etter endt permisjon? Det siste må vel være enklere?

Hvorfor ta ferie under permisjonen, når man kan ta den etter endt permisjon? Det siste må vel være enklere?

Jeg velger å gjøre det slik fordi vi ønsker å få utsatt fars del av permisjonen. Min samboer har ikke 100% jobb og dermed er dette eneste mulighet for å få utsatt felles perioden som igjen gjør at vi får utsatt når han begynner sin permisjon.

Fordi jeg ikke får lov av arbeidsgiver å overføre så mange feriedager til neste år - rekker ikke ta alle i år dersom jeg skal ta de etter permisjonsslutt derfor må jeg søke om utsettelse av foreldrepenger.

Fordi jeg ikke får lov av arbeidsgiver å overføre så mange feriedager til neste år - rekker ikke ta alle i år dersom jeg skal ta de etter permisjonsslutt derfor må jeg søke om utsettelse av foreldrepenger.
Ja, samme her!

Leverte i kveld :-) jobben skulle sende lønnsoversikt og godkjennelse av ferie direkte til nav :)

Back
Topp