Permisjonsøknad for far

Aprilmamma15

Betatt av forumet
Aprilbarna`15
Når må den leveres? Mitt vikariat går ut midt i min permisjon, og vet jo ikke når jeg får ny jobb. Skal søke i perm.tiden, men hvis jeg er arb.ledig da min perm er over, kan jeg få dagpenger og far kan vente med sin perm evt ta gradert. Men dette vet vi jo ikke hvordan blir pr i dag, såeee anyone? :-)

Man må iallfall søke om utsettelse av fars permisjon før mors er over, hvis ikke starter den automatis etter mors er ferdig.

Last edited:
Når må den leveres? Mitt vikariat går ut midt i min permisjon, og vet jo ikke når jeg får ny jobb. Skal søke i perm.tiden, men hvis jeg er arb.ledig da min perm er over, kan jeg få dagpenger og far kan vente med sin perm evt ta gradert. Men dette vet vi jo ikke hvordan blir pr i dag, såeee anyone? :)
Far trenger ikke søke noe før permisjonen din nærmer seg slutten.

MEN, husk at Nav brått kan kreve at du må gå på kurs og tiltak når du mottar støtte. Kjedelig om dere da må skaffe barnepike fordi pappaen tar gradert!

Vi er usikre på jobbfremtid/sykmelding/aap her også, men lege sier vi da bør søke barnehageplass fra min permisjon er slutt, om pappaen skal ta gradert.

For om man ikke har barnepass og skal få støtte fra NAV, kan de faktisk stoppe støtten da de kan kreve deg på kurs, tiltak..... Vet ikke om Nav har nedre aldersgrense for barnet før de krever dette, men jeg vet fra familie og bekjente at de gjør dette.

Er i samme situasjon. Hvor mye får man i dagpenger? Noen som vet?

Hvor mye du får i dagpenger kommer an på hva du har tjent året før du søker. Ca 60-70% av lønnen. Skal stå ganske greit forklart på nav sine sider og kalkulator på utrekning mener jeg å huske.

Nav kan forlange kurs og jobb når du går på dagpenger, men har du omsorg for barn under 1 år har du krav på å vær lokal arbeidssøker i stedet for hele landet. Men dei kan forlange 1 times reisetid til jobb hver vei.

Takk for svar jenter! Er sykepleier så jeg regner jo med at jobb går i orden, men greit å vite hvaman kan gjøre hvis ikke :-)

Back
Topp