Permisjonen

Ballongmage

Andre møte med forumet
Hvordan tenker dere om den dere som skal ha i august?:) tenker i forhold til ferie,deling med far og oppstart på jobb bhg neste år

tar 1 ferieuke rett før permisjonen starter - fordi da er barnehagen stengt og jeg har skolestarter til høsten.. så tar jeg de 4 ukene fordelt mellom august og desember. Da har jeg forskøvet min permisjon med 4 uker iallefall.. vet ikke ennå om jeg skal ha 100 eller 80% permisjonstid, det er litt økonomi og litt endring i arbeidssituasjon for mannen.. kanskje. Så det er usikkert.
Han tar nok ikke 12 uker i strekk, men fordeler forhåpentligvis dagene sine på mine arbeidsdager når min permisjon er over - jeg jobber bare 50%, sånn at jeg er hjemme med barnet de dagene jeg har fri. Så om vi er riktig heldige kan vi utsette barnehagestart til januar 2014. (Herregud, det var lenge til!!)

Jeg er student, ferdig utdannet til våren, så jeg må nok melde meg på et nytt studie for så å ta permisjon/reservere plassen for å få støtte fra lånekassen. Derfor blir det ikke noe permisjon på pappan. 

I og med at jeg er ferdig med utdanningen til våren, rekker jeg ikke å jobbe, å har da heller ikke jobb å gå tilbake til etter permisjonstiden :/ Kommer til å søke barnet i bhg fra august neste år, og håper at jeg får meg jobb!

Det eneste jeg har planlagt er at jeg skal ha "sen" ferie, uke 30-33. Da skaffer jeg meg selv 4 uker ekstra permisjon, fordi man får igjen permisjon om man har ferie i permisjonstiden! Så da er det 4 uker "ekstra" på slutten av perm, som da fører til perm hele sommeren neste år og. Utnytter systemet når man kan! ;)

jeg har ulønnet permisjon i fra jobben. men jobber som dagmamma. så jeg går bare i fra permisjon til permisjon. har gutt søkt lille gutt inn 3 dager i bhg. sambo tar litt ferie nå når vi skal til egypt. så tar han 4 uker ferie etter de 2 ukene man får etter fødsel. vi skal ikke reise noe særlig i sommer så derfor passer d bra for oss å ta ferie da.

Jeg studerer, og har tenkt å ta permisjon i ett skoleår. Pappaen tar gradert permisjon med ca 45% jobb. 

Jeg tar 100 prosent lønn, men forlenger permisjonen med et par mnd slik at jeg kommer til sommerferien 2013. Jeg starter på jobb etter ferien i august 2013, og da skal mannen min være hjemme, mest sannsynlig helt til jul, og dermed barnehagestart først jan 2014.

Slik gjorde vi det med førstefødte også. Lønner seg økonomisk å velge 100 prosent lønn, og heller ta ut noen uker ekstra uten lønn. :)

Jeg skal ta ferie i sammenheng med permisjon i sommer, er planen.
Så har jeg lyst til å ta studier mens jeg går hjemme med den lille "å begynne i August".
Om dette går bra, fullfører jeg året, så blir det nok barnehage fra han/hun er ett år.
Om det ikke går bra "at det blir for tøft med skole", så blir det permisjon fra skolen også.
Hvordan det blir med pappa perm, har vi ikke snakket noe særlig om.

Jeg er student og skal fortsette og studere også etter at minsten har kommet (skal skrive ferdig masteroppgave). Så her kommer mannent til å ta all permisjonen, og han tar det gradert slik at vi i tillegg får engangsstøtten. :) Veldig kjekt system! Vi gjorde det samme med sønnen vår og det funka helt supert!

Ferie blir det lite av denne sommeren, i hvert fall felles ferie. Gubben sparer opp slik at han kan ta ferie i 4 uker etter fødselen (6 uker med de to han automatisk får). Forhåpentligvis får vi tatt oss en uke ett eller annet sted i juni. 

Hakke peiling enda.. skal prøve å få ferien før permisjonen.. så får vi se..

Jeg må send inn ferieønske nå. Hva er lurest når jeg har termin 17.aug? Er det slik at om jeg sier at jeg skal ha ferie i august/september så får jeg den omgjort til permisjon neste år?

Back
Topp