Permisjonen - noen som er begynt å tenke så langt?

Vi skal ha 100% slik som sist. I tillegg blir det ferie. Jeg tar syv måneder og mannen resten. Jeg tjener mer enn han, men vi står ganske likt, nedgang i inntekt blir det uansett om vi tar 100 eller 80 for vår del, så vi får bare nyte tida med babyen og heller kutte litt kostnader. Mannen tok mye permisjon forrige gang også og i tillegg var vi hjemme med barna seks måneder ekstra ettersom vi ikke fikk barnehageplass.
 
Det me har tenkt er at eg tek ut det eg har krav på av permisjon med 100% lønn, og så tek samboern ut sine 12 uker etter at eg er begynt å jobbe igjen (sikkert i mai 2013).. Da blir det permisjon på pappan og litt ferie frem til barnehage start i august!! :-)
 
Jeg er jo sykemeldt nå.
Og kommer til å være det fram til permisjon og etter permisjon og da blir jeg mest sannsynlig uføre.
Så jeg blir nok hjemme uansett når mannen skal ha permisjon.
Sist gang va jeg hjemme i 4-5 mnd før jeg begynte å jobbe igjen.
Jeg og mannen jobbe 2-3 dager hver hver uke halve min permisjon ble delt 50/50...:)
 


nemoen skrev:
Jeg håpet på å få ta endel av permisjonen gradert slik at pappen kan være hjemme noen dager i uka etter hvert, han ønsker ikkje å ta ut alt på en gang men gjøre som sist at han har feks to dager i uka hjemme, men da må jo jeg jobbe sånn som jeg har forstått det, vet ikkje om det går siden jeg går i lære, fikk beskjed om at det ikkje var noe grei ordning i læretiden, men må nok undersøke litt nermere, noen av dere som har peiling på dette?

ka e d du e i lære som???
å om d e snakk om at du ska jobba 2 dager i uken så ska ikje d ver någe problem i forhold te læretiden annent enn at tiden trekkes ut men kortes inn siden du jobber litt i permisjonen om du forstår. Men d ska jo ver et sammarbeid me arbeidsgiver.....



 
Vi har ikke snakket så mye om dette ennå, men vi går vel for 47 uker, og far tar sine 12 Og så overfører jeg (skal iallefall søke om det) 3-4 uker ferie for i år, slik at vi kan bruke disse neste år.

Jeg vil også etterhver vurdere om jeg skal jobbe 80 % når jeg skal tilbake i jobb, og så vil jeg lete etter en dagtid jobb.. Jobber 100 % turnus nå, men har veldig lyst til å ikke gjøre dette lengre, synes at dagtid jobb er mer familievennlig. Men får se etterhvert ;-)
 
 
Vi har ikke snakket om det ennå. Men jeg regner med vi kommer til å velge 80% lønn for å få så lang permisjon som mulig. Babytida kommer aldri tilbake, og vi er såpass flinke økonomisk at vi pleier å gå i pluss. Om inntekten går litt ned i et år, så overlever vi nok fint:)

Jeg har 3 uker ferie igjen i år, og bruker nok disse til å forlenge permisjonen. Forhåpentligvis går mannen med på å bare ha 12 uker. *krysse fingrene* Jeg tror isåfall at vi kanskje deler hans permisjon i to, mesteparten fra januar og utover mot påske og så 2-3 uker på slutten av permisjonen. Vi får se, får sette oss ned og diskutere etter ultralyden på tirsdag:)
 
Back
Topp