Permisjon

Sommerbarn25 <3

Betatt av forumet
Sommerspirene 2025
Blir gal av å se på permisjon! Og har så mange spørsmål!

Hva tenker dere å gjøre, 100 eller 80%? Og er det sånn at man kan pause permisjon i ferier? Jeg jobber som lærer, så det hadde vært en drøm å ta igjen ferieukene fra sommer, høst, jul og vinter når permisjon egentlig er over. Når jeg ser på det nå virker det som 80% eller 2 mnd ulønna permisjon er eneste løsning, siden 100% perm vil være ferdig i mars og sommerferien min starter ikke før 19.juni. Men hvis ferieukene som går tapt kan tas igjen er det jo håp.

Hjelp meg gjerne bli litt klokere her, hilsen førstegangsfødene som skal ta hele fellesperioden.

Ønsker også gode råd fra erfarne mødre her. Har ikke peiling på permisjonsreglene.
Har egentlig fri på røde dager i juleferien + nyttårsaften + påskeferien + røde dager i mai. Kan man ta igjen disse dagene?

Hva tenker dere å gjøre, 100 eller 80%? Og er det sånn at man kan pause permisjon i ferier? Jeg jobber som lærer, så det hadde vært en drøm å ta igjen ferieukene fra sommer, høst, jul og vinter når permisjon egentlig er over. Når jeg ser på det nå virker det som 80% eller 2 mnd ulønna permisjon er eneste løsning, siden 100% perm vil være ferdig i mars og sommerferien min starter ikke før 19.juni. Men hvis ferieukene som går tapt kan tas igjen er det jo håp.

Hjelp meg gjerne bli litt klokere her, hilsen førstegangsfødene som skal ta hele fellesperioden.
Ja, du kan pause permisjonen når du tar ut ferie. For min egen del kommer jeg ikke til å ta ut noe ferie før jeg går ut i perm, og da legger jeg inn et opphold i permisjonen ila høsten med 5 uker ferie. Hvis ikke du bruker de underveis i permisjonen så blir de uansett overført til neste år.

Om det er 80% eller 100% + ulønnet som er best må dere regne på selv. Men de har økt lengden på 80% permisjon slik at det skal bli mest mulig likt som det ville blitt med 100%+ ulønnet for samme periode for de fleste.