Sent ute som vanlig. Noen som har søkt om permisjon og skal ha en uke ulønnet i måneden? Hvordan legger dere det inn på NAV sine sider? Må man seriøst legge inn utsettelse hver mnd.?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Jeg er også redd for at arbeidsgiver endrer skift for meg når jeg faktisk kommer tilbake og at vi da kan havne i en vanskelig situasjon
Du må søke senest 4-6 uker før fødselspermisjonen starter (og den starter jo 3 uker før termin)Når må man senest ha søkt permisjon?
Vi er veldig usikker på fordelingen av fellesperioden ettersom vi ikke vet hvilket skift jeg starter på når jeg kommer tilbake. Utfallet kan variere med 6 uker. Men arbeidsgiver er forferdelig treg og jeg begynner å stresse med tidenJeg er også redd for at arbeidsgiver endrer skift for meg når jeg faktisk kommer tilbake og at vi da kan havne i en vanskelig situasjon
![]()

TakkDu må søke senest 4-6 uker før fødselspermisjonen starter (og den starter jo 3 uker før termin)![]()
Dvs jeg må gjøre det denne uken, så bra du viste
Som jeg nå har forstått det skal søknaden om foreldrepenger omhandle ukene du søker om utbetalinger fra NAV. Så de ukene du ønsker ulønnet søker du ikke om (lar stå åpent), så må du søke ulønnet igjennom ansatteportalen/lønn ved arbeidsstedet ditt for godkjenningIkke kommet i gang med søkeprosessen enda, men skal ha ca en mnd ulønnet til sammen og tar imot alle tips til hvordan vi burde gjøre det![]()
Takk for info!! Må sjekke det ut snart… starter i ny jobb i midten av august ogsåSom jeg nå har forstått det skal søknaden om foreldrepenger omhandle ukene du søker om utbetalinger fra NAV. Så de ukene du ønsker ulønnet søker du ikke om (lar stå åpent), så må du søke ulønnet igjennom ansatteportalen/lønn ved arbeidsstedet ditt for godkjenning![]()
eller det vil si.. jeg har kun jobbet 50% inntil studier, så dette er min første 100%faste jobb!
Heldig! Jeg er også lærer og skal ta ulønna fra ca 10 mai. Men veldig greit at feriepengene kommer i juni daSå lykkelig, har sjekket inne på nav og sammen med ferien min fra i år (sykemeldt) så kan jeg har permisjon ut skoleåret neste år![]()
Hvordan gjør du det da? Må du jobbe noen dager, eller tar du den ulønnede permisjonen før på året?Heldig! Jeg er også lærer og skal ta ulønna fra ca 10 mai. Men veldig greit at feriepengene kommer i juni da![]()
Får feriepenger selv om jeg har ulønnet, men ikke lønn i juli (ifølge regnskapskontor). Men vurderer å ta en uke ulønnet pr. måned etter nyttår for å strekke det til skoleferien starter.Hvordan gjør du det da? Må du jobbe noen dager, eller tar du den ulønnede permisjonen før på året?
Men du kan endre fordelingen mellom deg og far underveis, så ikke stressTakkDvs jeg må gjøre det denne uken, så bra du viste
![]()
Åå tusen takk! Det hjelper veldigMen du kan endre fordelingen mellom deg og far underveis, så ikke stress![]()
hvor mye må man søke om nå i starten? Prøver å få hjelp på jobben da det ikke er helt rett frem med turnusen, men alle har ferie
Du må søke om hele perioden nå, men den kan endres når du ser hvordan ting kommer til å bli. Husker ikke fristen i farta, men tror kanskje det også er seks uker før?Åå tusen takk! Det hjelper veldighvor mye må man søke om nå i starten? Prøver å få hjelp på jobben da det ikke er helt rett frem med turnusen, men alle har ferie
![]()
Eg er også lærar og har permisjon fram til 31. mai. Har vert ei veke sjukemeldt i juli, så eg håpar å kunne dytte dette enda ei veke til. Då satsar eg på å vere i normal jobb så godt det lar seg gjere dei to vekene som då gjenstår, har rett og slett ikkje råd til å ta ulønna permisjon, desverre. Skulle gjerne ha gjort det då me ønsker så sein barnehagestart som mogleg for vesletassen.Heldig! Jeg er også lærer og skal ta ulønna fra ca 10 mai. Men veldig greit at feriepengene kommer i juni da![]()
Du kan spørre om å få løst det sånn, men da er det godvilje fra jobben. Da reglene bare sier at en har rett på ulønnet rett etter den vanlige.Får feriepenger selv om jeg har ulønnet, men ikke lønn i juli (ifølge regnskapskontor). Men vurderer å ta en uke ulønnet pr. måned etter nyttår for å strekke det til skoleferien starter.