Permisjon

Hønemor.Til.Tre

Gift med forumet
JuniJubel2021
Gresskarfrøene2023
Januarlykke 2026
Sent ute som vanlig. Noen som har søkt om permisjon og skal ha en uke ulønnet i måneden? Hvordan legger dere det inn på NAV sine sider? Må man seriøst legge inn utsettelse hver mnd.? :playful: :laughing002

Søkt permisjon, men skal ikke ha ulønnet. Men tror du må legge inn hver måned ja :arghh:

Oi, dette har jeg ikke tenkt på! Takk for påminnelsen! :smiley-ashamed004

Ikke kommet i gang med søkeprosessen enda, men skal ha ca en mnd ulønnet til sammen og tar imot alle tips til hvordan vi burde gjøre det :smiley-ashamed004

Lurer på det samme. Skal både ha ferie og 2-3 uker med ulønnet.

Har permisjon starten av oktober til slutten av mai. Jobber deltid i juni, og ferie i juli. Starter på jobb igjen i august. Blir derfor ulønnet deler av juni.

Mannen har permisjon i slutten av mai til midten av september. Han har også to uker permisjon ved fødsel. Han tar også ferie i februar og da drar vi på tur til varmere støk

Når må man senest ha søkt permisjon?
Vi er veldig usikker på fordelingen av fellesperioden ettersom vi ikke vet hvilket skift jeg starter på når jeg kommer tilbake. Utfallet kan variere med 6 uker. Men arbeidsgiver er forferdelig treg og jeg begynner å stresse med tiden :bag: Jeg er også redd for at arbeidsgiver endrer skift for meg når jeg faktisk kommer tilbake og at vi da kan havne i en vanskelig situasjon:banghead:

Når må man senest ha søkt permisjon?
Vi er veldig usikker på fordelingen av fellesperioden ettersom vi ikke vet hvilket skift jeg starter på når jeg kommer tilbake. Utfallet kan variere med 6 uker. Men arbeidsgiver er forferdelig treg og jeg begynner å stresse med tiden :bag: Jeg er også redd for at arbeidsgiver endrer skift for meg når jeg faktisk kommer tilbake og at vi da kan havne i en vanskelig situasjon:banghead:
Du må søke senest 4-6 uker før fødselspermisjonen starter (og den starter jo 3 uker før termin) :happy:

Ikke kommet i gang med søkeprosessen enda, men skal ha ca en mnd ulønnet til sammen og tar imot alle tips til hvordan vi burde gjøre det :smiley-ashamed004
Som jeg nå har forstått det skal søknaden om foreldrepenger omhandle ukene du søker om utbetalinger fra NAV. Så de ukene du ønsker ulønnet søker du ikke om (lar stå åpent), så må du søke ulønnet igjennom ansatteportalen/lønn ved arbeidsstedet ditt for godkjenning :)

Som jeg nå har forstått det skal søknaden om foreldrepenger omhandle ukene du søker om utbetalinger fra NAV. Så de ukene du ønsker ulønnet søker du ikke om (lar stå åpent), så må du søke ulønnet igjennom ansatteportalen/lønn ved arbeidsstedet ditt for godkjenning :)
Takk for info!! Må sjekke det ut snart… starter i ny jobb i midten av august også :smiley-ashamed004 eller det vil si.. jeg har kun jobbet 50% inntil studier, så dette er min første 100%faste jobb!

Så lykkelig, har sjekket inne på nav og sammen med ferien min fra i år (sykemeldt) så kan jeg har permisjon ut skoleåret neste år :happy:

Så lykkelig, har sjekket inne på nav og sammen med ferien min fra i år (sykemeldt) så kan jeg har permisjon ut skoleåret neste år :happy:
Heldig! Jeg er også lærer og skal ta ulønna fra ca 10 mai. Men veldig greit at feriepengene kommer i juni da :cool:

Heldig! Jeg er også lærer og skal ta ulønna fra ca 10 mai. Men veldig greit at feriepengene kommer i juni da :cool:
Hvordan gjør du det da? Må du jobbe noen dager, eller tar du den ulønnede permisjonen før på året?

Hvordan gjør du det da? Må du jobbe noen dager, eller tar du den ulønnede permisjonen før på året?
Får feriepenger selv om jeg har ulønnet, men ikke lønn i juli (ifølge regnskapskontor). Men vurderer å ta en uke ulønnet pr. måned etter nyttår for å strekke det til skoleferien starter.

Men du kan endre fordelingen mellom deg og far underveis, så ikke stress :)
Åå tusen takk! Det hjelper veldig :happy: hvor mye må man søke om nå i starten? Prøver å få hjelp på jobben da det ikke er helt rett frem med turnusen, men alle har ferie:dead:

Åå tusen takk! Det hjelper veldig :happy: hvor mye må man søke om nå i starten? Prøver å få hjelp på jobben da det ikke er helt rett frem med turnusen, men alle har ferie:dead:
Du må søke om hele perioden nå, men den kan endres når du ser hvordan ting kommer til å bli. Husker ikke fristen i farta, men tror kanskje det også er seks uker før?

Eg er også lærar og har permisjon fram til 31. mai. Har vert ei veke sjukemeldt i juli, så eg håpar å kunne dytte dette enda ei veke til. Då satsar eg på å vere i normal jobb så godt det lar seg gjere dei to vekene som då gjenstår, har rett og slett ikkje råd til å ta ulønna permisjon, desverre. Skulle gjerne ha gjort det då me ønsker så sein barnehagestart som mogleg for vesletassen.

Får feriepenger selv om jeg har ulønnet, men ikke lønn i juli (ifølge regnskapskontor). Men vurderer å ta en uke ulønnet pr. måned etter nyttår for å strekke det til skoleferien starter.
Du kan spørre om å få løst det sånn, men da er det godvilje fra jobben. Da reglene bare sier at en har rett på ulønnet rett etter den vanlige.

Back
Topp