Hei, dette visste ikke jeg. Har du lenke til kilde?Dersom du har skriftlig avtale med arbeidsplassen din om oppstartsdato etter ulønnet foreldrepermisjon, har du uansett rett på 65% sykepenger fra dag 15 etter at sykemeldingsperioden din begynte.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei, dette visste ikke jeg. Har du lenke til kilde?Dersom du har skriftlig avtale med arbeidsplassen din om oppstartsdato etter ulønnet foreldrepermisjon, har du uansett rett på 65% sykepenger fra dag 15 etter at sykemeldingsperioden din begynte.![]()
SnikerVi tar ut 100% og jeg tar alle fellesukeneHadde tapt mye på å ta ut 80%, så det blir nok ikke aktuelt. Da jeg går ut med svangerskapspenger før ferien i år (har tatt ut fem uker ferie i år) og skal ønske meg ferie på lik linje med alle for neste år, vil jeg ha ti ferieuker tilgode. De tenker jeg å bruke etter permisjonen og kanskje spare noen uker.
Jeg vil nok også gå ned i stillingsprosent en periode med en gang jeg er tilbake. Syns det allerede er veldig tungt med 100% turnus, og har økonomisk frihet nok til å trappe litt ned. Har jobbet masse ekstra og overtid siden jeg var nyutdannet, så er ikke særlig redd for tap av pensjonspoeng i den korte perioden.
Spennende å lese andres tanker rundt dette, vil suge til meg det jeg kan av kunnskap og rettigheter på forhånd!
Jeg også tenker å jobbe 80% det første året etter permisjon.Vi tar ut 100% og jeg tar alle fellesukeneHadde tapt mye på å ta ut 80%, så det blir nok ikke aktuelt. Da jeg går ut med svangerskapspenger før ferien i år (har tatt ut fem uker ferie i år) og skal ønske meg ferie på lik linje med alle for neste år, vil jeg ha ti ferieuker tilgode. De tenker jeg å bruke etter permisjonen og kanskje spare noen uker.
Jeg vil nok også gå ned i stillingsprosent en periode med en gang jeg er tilbake. Syns det allerede er veldig tungt med 100% turnus, og har økonomisk frihet nok til å trappe litt ned. Har jobbet masse ekstra og overtid siden jeg var nyutdannet, så er ikke særlig redd for tap av pensjonspoeng i den korte perioden.
Spennende å lese andres tanker rundt dette, vil suge til meg det jeg kan av kunnskap og rettigheter på forhånd!
Hei, dette visste ikke jeg. Har du lenke til kilde?
Sniker
Sikker på at du får flyttet ferie når det er svangerskapspenger?