Permisjon

Vi skal fordele så likt som mulig :) Altså ta hver vår del og fordele fellesperioden 50/50. Jeg tar de første 5-6 mnd, kona tar resten.

Han tar fedrekvoten og jeg tar mødrekvoten og fellesdelen. Vært veldig sikre på 100% lønn, men begynt å tenke på å ta 80% kan jo bli hjemme litt ekstra da :-)
Så er litt usikker på det

Vi er fortsatt litt usikre, jeg har så lyst å kjenne litt på hvordan det er å være hjemme først, og hvis ikke ammingen fungerer slik den skal kan like gjerne mannen være hjemme mer eller 50%.
Siden jeg har vært student og deltidsansatt er det jo mest økonomisk at jeg kommer meg ut i 100% arbeid men vi prioriterer hvordan barnet er og hva som blir best for oss der.

Far tar fedrekvoten og jeg tar hele fellesperioden. Vi får begge fullt betalt lønn og feriepenger fra arbeidsgivere, så økonomisk har det ikke stor betydning. Men, far synes 10 uker var mer enn nok å være hjemme forrige gang, og jeg synes det var litt kort for min del, så er ikke så begeistret for den nye tredelingen noen av oss. Tror det blir en måned eller to med ulønnet permisjon på meg i tillegg.

Jeg tar hele fellesperioden da min mann er lærling og vi ikke vil utsette fagbrevet så altfor mye :)

Eg tek heile fellesperioden pluss nokon mnd ulønna permisjon. Skal få til at eg er heime nesten ett år. Far tek farspermisjonen :)

Her tar far kun den bestemte fedrekvoten og jeg tar resten. Regner med 100%lønn + at jeg tar ut 7 uker ferie og mulig 2-4 uker ulønnet. På den måten er barnet over 10 mnd når far tar over. I tillegg gjør vi det slik at far tar tilvenningen i bhg:)
Her tjener far over 6G og derfor ikke økonomisk at han tar mer enn hva han er pålagt. I tillegg syns han det var mer enn nok da han hadde 10 uker sist.

Her blir det sikkert så far tar kun det han må, han gleder seg veldig til å bli pappa, men ser litt mørkt på å være så lenge borte fra jobb. Jeg tenker å spare noe av ferien og høre om jeg kan bruke den beste år så jeg kan være litt lengre hjemme, eventuelt ta litt ulønnet permisjon. Har egentlig ikke råd til det, så får bare begynne å spare litt hver mnd så skal det gå på et vis.

Skal ta ut 80% lønn så jeg tar felles perioden + 5 uker ferie og far får 19uker. Vi lurer litt på opp start 50% i bhg fra sept og far ta gradert 50% og evt jeg ulønnet permisjon 50% fra jobben når far er ferdig og frem til 100% plass i bhg.

Jeg tar min del og hele fellesperioden. Så tar jeg 1-1 1/2 mnd og går rett i lærerferie i slutten av juni ‘20. Har da ferie/avspasering fram til skolestart midt i august, da tar pappan over. Tror han tar 6-8 uker fulltid da, og så tar jeg barnehagetilvenning høstferieuka mi (oktober) + kanskje uka etter. Så tar mannen kanskje ut en dag i uka fram til nyttår 2020/2021. Enda kan vi da spe på med pappapermisjonsuker for å få litt lengre sommerferier fram til barnet er 3 år. Det har vi nytt godt av i tre år etter hvert av de to andre barna, og har for oss vært gull verdt at pappan kan ta feks 7-8 ukers ferier når jeg har skoleferier. Mer tid sammen

Vi er veldig usikre, avhenger av om jeg får til amming samt hvilken løsning vi taper minst på økonomisk. Begge får lønn fra jobb i permisjonen og full feriepenger.

Mannen har reisejobb hvor han er borte 1-4 uker av gangen, så jo lenger permisjon han har jo mer kan vi være sammen alle 3. Samtidig får han selvfølgelig da bare fastlønn og går glipp av alle tilleggene siden han ikke reiser.
(Den litt sære) HR dama på jobben min mener at de forholder seg til samme grense som nav på 6G. Det er lavere enn hva jeg har i fastlønn, og så kommer bonusen min i tillegg. Sjefen min derimot sier at han vil ta dette videre opp i ledelsen for å se om de kan få til en annen ordning slik at jeg ikke taper for mye på å være hjemme. Så venter på en avklaring på dette før vi bestemmer oss.

Back
Topp