Permisjon

Blant annet rett til sykemelding/egenmelding/være hjemme med sykt barn etter endt ulønnet periode dersom denne er over 2 uker. Da må du jobbe 2 måneder igjen for å ha krav på dette. Det inngår heller ikke i telling som vanlig arbeid. Så hvis man skulle være lenge borte og bli gravid på nytt er det ikke sikkert man får permisjonspenger...

Er du sikker på at det er 2 mnd? Jeg tror det er 4 uker. Min arbeidsplass gir forsåvidt rettighet til egenmelding med lønn etter 16 dager. Før der må sykemelding til, men får fortsatt lønn da også. Måtte til etter forrige permisjon, da jeg fikk omgangssyken etter 10 dager i jobb..

Er du sikker på at det er 2 mnd? Jeg tror det er 4 uker. Min arbeidsplass gir forsåvidt rettighet til egenmelding med lønn etter 16 dager. Før der må sykemelding til, men får fortsatt lønn da også. Måtte til etter forrige permisjon, da jeg fikk omgangssyken etter 10 dager i jobb..
Nei, ikke helt sikker på det. Kan hende du har rett.

Spør her siden jeg virkelig ikke har peiling selv[emoji28] Er det sånn at jeg kan ta min del av permisjonen, ferie og eventuelt 1-2måneder ulønnet permisjon før samboeren går ut i pappaperm? Hvordan gjør man eventuelt dette?

Spør her siden jeg virkelig ikke har peiling selv[emoji28] Er det sånn at jeg kan ta min del av permisjonen, ferie og eventuelt 1-2måneder ulønnet permisjon før samboeren går ut i pappaperm? Hvordan gjør man eventuelt dette?

Ja det kan du, husk bare at far må søke om sine uker og om utsettelse innen siste dag i din betalte permisjon hvis ikke mister han dag for dag til han søker

Ja det kan dere. Da søker pappaen om utsatt oppstart. Men han må søke før du er ferdig med din del av foreldre permisjonen.

Jeg er hjemme uansett, så her kommer mannen til å ta sin perm fordelt utover 1 år med 1 dag i uka ca fra mai 18- mai 19.
Bhgstart blir mest sannsynlig januar 2020, kanskje august 2020.

Skal ha 100% så ulønnet så vi kan vente med barnehage til høsten 19 [emoji4]

Jeg tar hele fellesperioden, i og med at jeg ikke har jobb etter endt permisjon. (Har et vikariat som varer frem til jeg går i permisjon)
Etter det tar pappaen sin fedrekvote (10 uker, muligens 14 dersom det er riktig det jeg har hørt, at det skal endres. Jordmor pratet på det.)
Deretter er jeg hjemme hvertfall frem til barnehagestart august 2019. Fra april får vi kontantstøtte frem til august.

Velger 80%, først tar jeg min permisjon og fellesperioden, deretter tar pappaen sin del og ferie. Deretter blir det dagmamma eller ulønnet permisjon frem til august 2019, litt usikker... Vil helst at en av oss skal være hjemme med henne til høsten, men vet ikke helt sikkert hvordan det blir enda. :)

Jeg tar hele fellesperioden, i og med at jeg ikke har jobb etter endt permisjon. (Har et vikariat som varer frem til jeg går i permisjon)
Etter det tar pappaen sin fedrekvote (10 uker, muligens 14 dersom det er riktig det jeg har hørt, at det skal endres. Jordmor pratet på det.)
Deretter er jeg hjemme hvertfall frem til barnehagestart august 2019. Fra april får vi kontantstøtte frem til august.

14 uker er for barn født etter 1. juli mene jeg.

Vi tar 100%, så fra 12.februar til slutten av januar så blir til at kidden begynner i barnehagen i en alder av 10-11mnd. samme som storesøster og det gikk veldig fint.

Back
Topp