Permisjon

Veldig bra du har fått litt oversikt, e super vanskelig det her :) Vil bere tipse deg til å òg beregne ka du taper på å gå ulønna, for om far taper 20 000 på å gå 80% e jo det ingen ting mot å f.eks. tape full lønn på det samme i fleire mnd etterpå ;) Sånn som for vår del taper vi totalt rundt 11000 på heile permisjonstida, og det er ikkje nok til at vi kan spare opp å klare oss eit par mnd etterpå med ulønna :) Mange som gløymer den biten! Her er nok ulike løysingar som passar best for ulike par, så skulle som sagt bere tipse deg til å hugse tida etterpå ;)

Men som et eksempel: så får man 420k på 49 uker, eller 400k på 59 uker, så selv da med ti uker ulønna permisjon sitter man igjen med 20k mere på å velge 100% og ti uker ulønna. Men da er man jo avhengig av å ha kontroll på pengebruken :)

Jeg velger 80% dekning for å få mest mulig tid med babyen min. Penger er ikke alt og man klarer seg med det man får inn i de ukene :)

100% utbetaling for så å ta ulønna. Syns å huske d var rundt 20 000 man tapte på å ta 80%?

Men som et eksempel: så får man 420k på 49 uker, eller 400k på 59 uker, så selv da med ti uker ulønna permisjon sitter man igjen med 20k mere på å velge 100% og ti uker ulønna. Men da er man jo avhengig av å ha kontroll på pengebruken :)

Hahahahahaha! Herlighet! Tror hjernen min skrudde seg av tidligere i dag, selvfølgelig gjør man jo det! Hjelpes :-p gleder meg til ammetåke...

Her er planen 100 % men at æ skal jobbe 20 % fra ho e 4-5 måneder for å forlenge tia hjemne. Æ e frilanse så kan jobbe kveld og helg så får bare se ann kor det passer etterhvert.

Back
Topp