Permisjon

Julilykke-17

Forumet er livet
Julibaluba 2017
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Lurer på hva folk tenker ang permisjon, 80% vs 100% og hvorfor?

Selv er jeg veldig i tvil på hva vi skal gjøre, siden alt rundt svangerskap, fødsel og permisjon er helt nytt for begge to. Jeg vil gjerne ha lang permisjon sånn at minsten starter i bhg først i januar-19 (herregud, det er langt fram å planlegge!). Økonomisk sett er det ingenting i veien for at jeg kan ta 80% permisjon, men så har jeg hørt fra andre at man da får utbetalt betydelig mindre penger totalt sett, enn om man f.eks tar 100% permisjon, setter til sides mellomlegget som skiller utbetalingene på 80 og 100%, og heller supplerer med 6 mnd ulønnet permisjon fra jobben. Jeg jobber som sykeleier i tredelt turnus på ei ekstremt travel avdeling, og vet fra før at jobben suger mye energi og overskudd. Jeg vil derfor være hjemme lengst mulig, slik at jeg får nyte så mye som mulig av småbarnsperioden med knøttet, uten å kjenne meg sliten og tappa for energi pga jobb!

Med førstemann hadde vi 100% og jeg syns det ble for tidlig. Skal nå ha 80% pluss våre begges ferier for å kunne starte i barnehage da i august :)

Pga økonomi må vi ha 100% dekning. Men planlegger å jobbe 30% slik at jeg får forlenget permisjonen. (Jobber hjemmefra)

100% dekning, ferie 5 uker og 10 uker ulønna. Så tar mannen over også er det mulig vi tar kontantstøtte etter det

Vi veit at det er tapsprosjekt- men vi kommer til å ta 80%, og så ta ut ferie slik at tilvenning i bhage blir enklest mulig for bønna :-)

Tror vi kommer til å ta 100%, men så spare penger underveis sånn at vi kan ta noen uker uten lønn/foreldrepenger etter endt betalt permisjon. Har lest at det lønner seg å gjøre det sånn i stedet for å ta 80%, men må regne på om det lønner seg for oss.

Her tar jeg 39 uker, pappaen 10 uker, pappaen deler av 3-4 uker fri( vi setter av penger til disse ukene) så tar jeg 8 uker ferie (4 for 2017 og 4 for 2018) om vi får det gjennom..